پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: هفته وحدت بهترین و ناب ترین فرصت برای ایجاد وحدت بیشتر بین برادران دینی در کشور و به ویژه در این استان است، لذا تمام دستگاه ها سعی داشته باشند در این هفته نهایت خود را برای رسیدن به این مهم انجام دهند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی رستمی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی مناسبت های دینی و مذهبی استان کردستان اظهار داشت: ماه مبارک ربیع الاول بهترین فرصت برای تبلیغ اسلام ناب محمدی و اسلام می باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: باید از مردم اهل سنت استان کردستان که در ایام اربعین در موکب های حسینی از زائرین حسینی پذیرایی و استقبال کردند نهایت تشکر را داشته باشم.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: برپایی ۱۵ موکب مردمی در ماه صفر در سطح استان کردستان اقدامی ارزشمند در راهنمایی، پذیرایی و اسکان زائران اربعین بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: هفته وحدت بهترین و ناب ترین فرصت برای ایجاد وحدت بیشتر بین برادران دینی در کشور و به ویژه در این استان است، لذا تمام دستگاه ها سعی داشته باشند در این هفته نهایت خود را برای رسیدن به این مهم انجام دهند.

حجت الاسلام رستمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: فردا یکی از روزهای بزرگ انقلاب اسلامی یعنی ۱۳ آبان ماه می باشد لذا همه وظیفه داریم که در این جشن ملی مشارکتی همگانی داشته باشیم.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام ابوالحسن بهمنی؛ مسئول نمایدگی رهبری در دانشگاه کردستان گفت: دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری، برگزاری جلسات دیدار با نماینده ولی فقیه با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه، جلسه مسوولان نهادها با حوزه‌های علمیه از برنامه‌های دانشگاه کردستان است.

حجت الاسلام بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همچنین در هفته وحدت شاهد برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه های این استاد با محوریت وحدت خواهیم بود.

در ادامه این نشست، محمد ربیع درویشی، مشاور فرهنگی مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان نیز اظهار داشت: باید بتوانیم که جشن های هفته وحدت را به حاشیه شهرها و حتی روستاهای استان ببریم.

مشاور فرهنگی مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان ادامه داد: تمامی برنامه‌های هفته وحدت که در استان اجرا می‌شود پوشش خبری داده خواهد شد.

در ادامه نماینده آموزش و پرورش استان کردستان نیز اظهار داشت: در هفته وحدت بیش از ۱۷ مراسم در ۱۶ منطقه آموزش و پرورش استان کردستان برگزار خواهد شد که در این برنامه ها دانش آموزان و فرهنگیان حضور خواهند داشت.

دیگر سخنران این نشست نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بود.

رحمان غریبی در این نشست بیان کرد: جشن ملی آوای هه‌تاو(خورشید) از برنامه‌های این اداره ‌کل در هفته وحدت می باشد که ۱۸ تا ۲۰ آبان ‌ماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می گردد.

این مقام فرهنگی تصریح کرد: برگزاری کنسرت در مجتمع فرهنگی فجر سنندج، همایش شعر انتظار در بیجار، برگزاری جشن وحدت در سراسر استان و... از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha