شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بهرام سرمست، استاندار قم

حوزه/ استاندار قم گفت: مدیران اجرایی و کارکنان ادارات از نظر اداری و اعتقادی مؤظف و مکلف هستند در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مشارکت کنند و در این راستا عملکردهای افراد مورد ارزیابی قرار گرفته و عملکردهای مثبت تشویق و با عملکردهای منفی نیز برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست،  امروز در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه قانون فصل‌الخطاب مردم، مسئولان و دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: اکنون در حوزه حجاب و عفاف خلا قانونی خاصی وجود ندارد بلکه خلا عملی وجود دارد.

وی اضافه کرد: طی ۴۰ سال اخیر از نظر ماهیت نظام جمهوری اسلامی فرآیند قانون‌گذاری به سمتی پیش‌رفته که قانون‌گذاری مطلوبی انجام شده است و اقداماتی که باید انجام شود در قالب دو دسته سلبی و ایجابی تقسیم‌بندی می‌شود اما باید بدانیم که هر دو دسته لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

استاندار قم با بیان اینکه ۲۶ دستگاه متولی مباحث فرهنگی شده‌اند، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مباحث فرهنگی فقط بر عهده یک دستگاه و یک عضو نیست بلکه رفع دغدغه‌های موجود در حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک اراده و عزم عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد باید نسبت به عملکرد خود در برابر قانون پاسخ‌گو باشد، مطرح کرد: اصول حقیقی هم‌افزایی، هم‌اندیشی و رسیدن به راهکارهای عمومی و تاثیرگذار است که در راستای تحقق این اصول دستگاه‌ها باید پشتیبان حرکت‌های یکدیگر باشند.

سرمست خاطرنشان کرد: مردمی کردن حجاب و عفاف مهم‌ترین اولویت دستگاه‌هاست و برای رسیدن به این هدف مردم باید در امر حجاب و عفاف دخالت داده شوند و مشارکت کنند چراکه اگر متوجه شوند حجاب و عفاف برای تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارزش‌های فطری بشر است همگان مشارکت لازم را خواهند داشت.

وی یادآور شد: مدیران اجرایی و کارکنان ادارات از نظر اداری و اعتقادی مؤظف و مکلف هستند در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مشارکت کنند و در این راستا عملکردهای افراد مورد ارزیابی قرار گرفته و عملکردهای مثبت تشویق و با عملکردهای منفی نیز برخورد می‌شود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha