سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

امام جمعه زنجان با اشاره به نقش آیت الله قاضی طباطبایی در قیام 29 تبریز سال 56 گفت: آیت الله قاضی حق بزرگی بر گردن آذربایجانی ها دارد، چرا که رهبری این قیام رهایی بخش را برعهده داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان،امروز در آیین گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله محمدعلی قاضی طباطبایی، در مسجد مقبره تبریز با اشاره به نقش این عالم مجاهد در قیام 29 تبریز سال 56 گفت: آیت الله قاضی حق بزرگی بر گردن آذربایجانی ها دارد، چرا که رهبری این قیام رهایی بخش را برعهده داشت.

وی با اشاره به اهمیت واقعه‌ ۲۹ بهمن 56 تبریز در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، افزود: بنابر اذعان اکثریت انقلابیون، حرکت ۲۹ بهمن تبریز، باعث تسریع پیروزی انقلاب اسلامی شد و حداقل ۱۰ سال به زودتر نتیجه گرفتن اعتراضات مردمی ایران در آن زمان کمک کرد.

 امام جمعه زنجان، در ادامه با ذکر حدیثی از امیرالمومنین علی(ع) بر ضرورت ایستادگی مردم در برابر طوفان های فتنه انگیز دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و مردم تبریز را مردمی انقلابی و قدردان نامید.

در این مراسم، گروه سرود و تواشیح امام علی (ع) به اجرای آثار خود پرداختند و مداحان اهل بیت(ع) نیز با خواندن اشعاری در وصف و مجد مقام شهید، شور و حال معنوی زیبایی را به این مراسم بخشیدند.

در حاشیه ی این مراسم نیز از تابلوی پرتره شهید آیت الله قاضی طباطبایی که به کوشش حوزه هنری و توسط استاد نوید حسین نژاد در سبک سیاه قلم طراحی شده بود، رونمایی شد.

گفتنی است، شهید آیت الله قاضی طباطبایی در شامگاه دهم آبان ماه سال ۱۳۵۸  در بازگشت از اقامه نماز، توسط عوامل گروهک تروریستی فرقان در شهر تبریز به فیض شهادت نائل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha