جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تظاهرات عراق

حوزه/ یک پایگاهی عراقی در گزارش با اشاره به دست های پنهان امارات و عربستان در کشاندن تظاهرات مسالمت آمیز مردمی به خشونت، از کشف و بازداشت شبکه جاسوسی وابسته به امارات در تظاهرات عراق خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه عراقی العهدنیوز، مردم عراق در بیشتر استان های کشور دست به تظاهرات و اعتصاب مسالمت آمیز زدند تا حقوق مشروع و قانونی خود اعم از فرصت شغلی برای فارغ التحصیلان و افراد بیکار و نیازهای ضروری زندگی روزانه مانند برق و خدمات دیگر را مطالبه کنند؛ تظاهراتی که در ابتدا مسالمت آمیز و طبق قاعده بود، اما به سرعت دست های پنهان با شناسنامه های عربی بیگانه در آن آشکار شد که تلاش می کرند تظاهرات مردمی را به خشونت و فتنه بکشانند تا جنگی داخلی ایجاد کنند که قطعا پیامدهای خوبی به همراه ندارد.

این دست های پنهان برخی افراد را که خیر عراق را نمی خواهند اجیر و مطیع خود ساختند تا علیه مردم کشور خود توطئه کنند و با پول های عربستان و امارات و آمریکا و رژیم صهیونیستی شعله اولیه فتنه را میان مردم روشن کنند و روشن است که این دشمنان چشم طمع به ثروت کشور بزرگ عراق دوخته اند، زیرا این عراق بود که در برابر تمام توطئه های تروریستی آنها ایستاد و مقاومت کرد.

شاهدان عینی میدان التحریر که محل اصلی تظاهرات بغداد است اظهار می کنند که برخی افراد ناشناس در میان مردم هستند که مبالغ هنگفتی در حدود 40 تا 50 میلیون دینار عراقی در اختیار دارند و به صورت انفرادی و تک تک و مخفیانه با مردم صحبت می کنند تا بتوانند عده ای را برای اجرای توطئه های خود فریب دهند.

شاهدان می گویند این افراد دائما با خود پول به همراه دارند و تلاش می کنند به صورت چراغ خاموش و دور از چشم رسانه ها و نیروهای امنیتی فعالیت کنند و همین باعث مشکوک بودن کار آنها شده است و البته آنها با این پول توانسته اند برخی افراد را اجیر ساخته و برای اهداف خود آموزش دهند تا در کشور نا امنی ایجاد کنند و با ترویج شایعات دروغین در مورد کشت و کشتار در خیابان رعب و وحشت را میان مردم حکمفرما کنند در صورتی که حقیقت کاملا متفاوت است و تظاهرات کنندگان با مسالمت کامل برای مطالبه خواسته های قانونی خود به خیابان ها آمده اند و به ریخته شدن یک قطره خون از کسی راضی نیستند.

این نظریه را اظهارات یکی از مسئولان امنیتی تایید می کند که از دستگیری یک شبکه اطلاعاتی شامل برخی شهروندان لبنانی در میدان التحریر خبر داد و گفت: دستگاه اطلاعات عراق یک شبکه وابسته به اطلاعات امارات شامل برخی افراد لبنانی و عراقی را بازداشت کرده که ماموریت آنها مدیریت تظاهرات های مردمی و اقدامات بسیار خطرناک علیه عراق با صرف پول های هنگفت بوده است.

این مقام امنیتی ادامه داد: این شبکه اطلاعاتی نفوذی به صورت مستقیم با طحنون بن زاید مشاور امنیتی امارات و. مسئول اطلاعات برون مرزی امارات در ارتباط بوده و او کسی است که اکنون برای نجات جاسوسان خود از دست نیروهای امنیتی عراق دست به دامان واسطه های غربی شده است.

وی افزود: این شبکه زمانی کشف شد که برخی عناصر آن در میدان التحریر بازداشت شدند و پس از انجام تحقیقات، دو نفر دیگر که اهل لبنان و مسئول تامین مالی عملیات و مدیریت فعالیت های شبکه بودند بازداشت دند و مشخص شد که این دو نفر نقش فعالی در جهت دهی به تظاهرات عراق داشته اند و به صورت مستقیم با شیخ طحنون بن زاید برادر ولی عهد ابوظبی در ارتباط بوده اند.

امارات یکی از منابع مالی گروهک تروریستی داعش است واین واقعیتی است که به صورت رسمی توسط شورای امنیت سازمان ملل و گزارش های بین المللی متعدد اعلام شد و امارات همچنین یکی از دست های پنهان اسرائیل در جهان عرب است.

بر اساس این گزارش، از زمان روی کار آمدن عادل عبدالمهدی دشمنان عراق به دنبال ایجاد زمینه مناسب برکناری وی بودند و در رسانه ها به گونه ای وانمود کردند که دولت عبدالمهدی را حتی قبل از آغاز کار و فعالیتش شکست خورده و ناتوان نشان دهند و مسئولیت تمام بحران های آینده کشور را نیز بر عهده او قرار دهند و در عمل هم خیلی زود برای برکناری او تلاش خود را آغاز کردند و در این میان امارات از طریق طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیتی و محمد دحلان از مشاور امنیتی وی به مرکز نشر افکار و برنامه های ضد دولت عراق تبدیل شد.

در مورد هزینه این توطئه نیز که حدود 150 میلیون دلار آمریکا برآورد شده است، این هزینه را عربستان برعهده گرفت و اجرای آن نیز به سازمان های جامعه مدنی وابسته به سفارت آمریکا واگذار شد که امروز تعداد آنها در عراق 50 هزار مؤسسه فعال است که هزینه آنها در سال 2019 حدود 701 میلیون دلار بود است.

در این میان آمریکایی ها نیز برای اینکه خیالشان از نتیجه این جنبش مردمی راحت شود مدیریت عملیات میدانی تظاهرات را به دو اتاق عملیات سپردند که یکی از آنها در داخل سفارت آمریکا و با نظارت مستقیم سفیر و دومی در سلیمانیه اقلیم کردستان است.

چیزی که این روایت را تقویت می کند این است ثامر سبهان که وزیر امور خلیج فارس در دولت عربستان که سفیر سابق عربستان در عراق نیز هست، در تابستان گذشته اصرار داشت که در برابر میهمانان عراقی خود اعلام کند که ماه اکتبر مانند گذشته نخواهد بود و اتفاق بزرگی در روند سیاسی عراق رخ خواهد داد و به طور همزمان به تعدادی از سازمان های دیگر نیز گفته بود که زلزله ای بزرگ در انتظار نظام عراق است و تلاش هایی در این جهت صورت می گیرد.

یکی از مسئولان برجسته عراقی نیز در این زمینه اظهار داشت: خود او پیش از تظاهرات بیش از 301 پیام به دفتر نخست وزیر فرستاده و در مورد امکان وقوع خشونت و نا امنی در کشور هشدار داده است.س

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha