جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همکاری مسلمانان و مسیحیان در چهاردهمین مراسم «روز کرامت» در سیاتل

حوزه/ امسال برای نخستین بار مسلمانان مراسم سالانه «روز کرامت» را با همکاری کلیسای سیاتل برگزار کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از سیاتل تایمز، مسلمانان سیاتل آمریکا برای نخستین بار، مراسم سالانه «روز کرامت» را امسال با همکاری کلیسا برگزار کردند.

عزیز جونجو یکی از برپا کنندگان که چهاردمین رویداد «روز کرامت» را شنبه با همکاری کلیسای پلیموت در مرکز شهر سیاتل برگزار می کرد در پایانه مراسم ۴ ساعته گفت: ما تا کنون شاهداین جمعیت زیاد نبوده ایم. در حالی که امسال بیش از ۳۰۰ شرکت کننده داشتیم.

 جنجو که سال ها این رویداد را برای کمک به بی خانمان ها و نیازمندان برپا می کرد امسال آن را به یک همکاری میان ادیانی تبدیل کرد. کشیش استیون دیوس دبیر اجرایی کلیسا که روز چندی پیش میزبان نماز جمعه مسلمانان بود از این ایده استقبال کرد و به جونجو پیشنهاد کرد از همان فضایی که برای برپایی نماز جماعت استفاده کرده بودند برای برپایی مراسم «روز کرامت» بهره برداری کنند.

وی پیشنهاد داد جونجو از همان فضایی که نماز جمعه در آن برگزار می شود استفاده رایگان کند و گفت اعضای جماعت وی ممکن است در سالهای آینده بیشتر درگیر شوند.

در این رویداد به بیش از ۳۰۰ نفر کمک رسانی شده و بسته های لوازم ضروری اهدا گردید. به علاوه  ده ها آرایشگر، موی بی خانمان ها را به صورت رایگان کوتاه کردند و متخصص طب سنتی برای تسکین دردها،  بیماران را ویزیت کرد. داوطلبان همچنین کت های گرم زمستانی، کوله پشتی و سایر لوازم مورد نیاز را به نیازمندان تقدیم کردند. در غرفه ای جداگانه نیز آزمایش هایی از جمله تست اچ آی وی به صورت رایگان گرفته شد و از حاضران با غذای حلال پذیرایی گردید.

ماریا رومرو ، یک داوطلب مسلمان گفت:  این یک رویداد خوب و دوست داشتنی است.

رومرو که با دختر ۲۴ ساله خود ایمن در این رویداد حضور داشت گفت: این فعالیت برای خانواده ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 براساس گزارش سال ۲۰۱۴ تحقیقات پیو ، مسلمانان کمتر از ۱٪ از جمعیت میسوری را تشکیل می دهند. تخمین زده می شود  تعداد مسلمانان در سیاتل از ۴۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ متغیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha