پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام کشوری

حوزه/ نظریه پرداز الگوی پیشرفت اسلامی گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فاقد شناسه‌ تخصصی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری، صاحب نظر و نظریه پرداز الگوی پیشرفت اسلامی در نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی اظهار داشت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فاقد «شناسه تخصصی» است و این نقیصه عظمی باعث می شود که سطح تفاهم نخبگانی و عمومی این سند کاهش یابد. با ادامه این روند سرنوشت سند چشم انداز در انتظار سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

وی افزود: این سند در تقسیم بندی کلان خود - ساختار پنج بخشی مبانی، آرمانها، رسالت، افق و تدابیر- و هم در بخش های جزئی خود مانند بخش تدابیر فاقد «شناسه‌ تخصصی» است. به عبارت روشن تر هیچ نظریه ای متکفل تبیین و تئوریزه کردن این سند برای نخبگان نیست.

نظریه پرداز الگوی پیشرفت اسلامی خاطرنشان کرد: بزرگترین ترمیم و تکمیل برای این سند این است که بر اساس مجموعه ای از نظریات فقهی بازتعریف شود و اگر مانعی برای این نوع از ترمیم ایجاد شود؛ نمی توانیم تفاوت های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و الگوهای توسعه غربی را برای مدیران و نخبگان تبیین کنیم.

وی با بیان این که متأسفانه تعامل و مدیریت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به نوعی است؛ که فرصت اعمال این نوع از ترمیم برای سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فراهم نمی شود، ادامه داد: دوستان در این مرکز انتظار دارند؛ که صرفاً در حد تغییرات جزئی و عبارتی، اصلاحاتی در پیش نویس سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ایجاد شود!

حجت الاسلام والمسلمین کشوری گفت: پیشنهاد ما این است که در بخش «شناسه تخصصی» این سند، نظریات تخصصی پشتیبان این سند ذکر شوند و سپس بر اساس اقتضائات مفهومی و عینی آن نظریات، متن سند باز نویسی شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha