جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شاهرودی

حجت الاسلام شاهرودی گفت: رسیدن به حیات طیبه مشروط به پناه بردن به درگاه الهی و متوسل شدن به حضرات معصومین است چرا که تنها اهل بیت(ع) می توانند انسان را در مراحل مختلف به سلامتی عبور دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،   حجت الاسلام شاهرودی در حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: ظاهر زندگی انسان به زیستن، خوراک، رفاه و…خلاصه می شود و اگر به همین ظواهر اکتفا شود تکرار مکررات خواهد بود و نتیجه ای جز پوچی در پی نخواهد داشت اما اگر به باطن و مفهوم زندگی توجه شود، زندگی معنا پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مفهوم زندگی یعنی اینکه انسان بداند لاجرم روزی باید از این دنیای فانی به دیار باقی بشتابد و لذا باید خود را مهیای چنین روزی نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: انسان از بطن مادر تا زمان فوت بیش از ۳۵ مرحله مختلف را طی می نماید که فهم این مراحل می تواند به زندگی مفهوم و معنا بدهد، در غیر این صورت پوچی و ظلمت سراسر زندگی انسان را فرا خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: درک هدف خلقت به معنای واقعی کلمه باعث می شود انسان اسیر تکرار مکررات نشود چرا که نظاره نمودن نعمات بی نظیر الهی نشان دهنده این است که خداوند مخلوقات خود را به فراموشی نسپرده و عبث خلق نکرده است.

حجت الاسلام شاهرودی یادآور شد: خداوند بسترهای مناسب برای انسان فراهم نموده است  تا به حقیقت هستی دست پیدا کند و مسیر کمال را طی نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: وصول به حیات طیبه مشروط به پناه بردن به درگاه الهی و متوسل شدن به حضرات معصومین است، چرا که تنها اهل بیت(ع) می توانند انسان را در مراحل مختلف به سلامتی عبور بدهند.

وی خاطرنشان کرد: انسان هر چه دارد از خداوند است و اگر بشر به مرحله ای از درک و شعور برسد که برای بازی خلق نشده و خود را عاجز و فقیر درگاه الهی بداند، توانسته مفعوم زندگی را درک نماید.
حجت الاسلام شاهرودی تاکید کرد: درک حقایق هستی با توسل به اهل بیت(ع) امکان پذیر است و انسان باید بداند به هیچ وجه به صورت رها خلق نشده بلکه با حساب و کتاب و برنامه خلق شده و باید در کسب اهداف عالیه خلقت تلاش نماید.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha