جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 870296
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
مسابقات قرآنی دانشجویان در قم

حوزه/ معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ویژگی‎های جشنواره امسال دانشگاه جامع علمی کاربردی، بر لزوم توسعه ایده یابی و مهارت های قرآنی به جامعه تاکید کرد.

دکتر سیداحمدرضا پیش‌بین در گفت وگو با خبرگزاری حوزه،  گفت: یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و تقویت فعالیت های قرآنی در دانشگاه ها، توجه هرچه بیشتر به استعدادهای نسل جوان در بخش های مختلف است.

وی افزود: جشنواره ملی قرآن و عترت نیز با همین هدف شکل گرفته است و امسال نیز این روی داد مهم در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم برگزار می شود که از مراکز فعال در این زمینه و شهر عش آل محمد(ع) و همجوار با مرکز حوز های علمیه جهان تشیع است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با ذکر این مطلب که این جشنواره هر ساله در دو سطح دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های شفاهی، کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی، کتابخوانی و فناوری اطلاعات است.

وی با ذکر این مطلب که تولید محور بودن آثار قرآنی، از مهمتری ویژگی های این جشنواره است، بیان کرد: امسال ضمن تاکید بر کیفیت آثار، سعی می شود آثاری مورد توجه بیشتر قرار گیرند که در قالب مهارت افزایی با یک هنر قرآنی و یا یک کار قرآنی انجام شود.

پیش بین با ذکر این مطلب که مطابقت آثار با رشته تحصیلی و کارآفرینی از جمله ویژگی های آثار این دوره بوده است، گفت: بخش معارفی از سالهای گذشته تاکنون از بخش های پرطرفدار جشنواره بوده و امسال نیز با مشارکت 7300 نفر از مدرسان، کارکنان، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان مراکز آموزشی سراسر کشور انجام پذیرفت.

وی گفت: تعداد زیادی از شرکت کنندگان تمایل به شرکت در رشته های این بخش را دارند که این مطلب موجب ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین نسل جوان و دانشگاهی کشور می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha