جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسین کبیریان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان، تاکید کرد: روحانیون باید مردم را از جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان آگاه کرده و روشن کنند که آمریکای چه جنایت هایی را در گذشته انجام داده و در حال حاضر در کشور های عراق، سوریه، افغانستان، و ... دست به چه جنایاتی علیه مردم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با بیان ریشه های استکبار و استکبار ستیزی در ادوار گذشته انبیاء الهی، اظهار داشت: روز ۱۳آبان روز مبارزه با استکبار نام گذاری شده است و در واقع نماد مقابله مستضعفین جهان با استکبار است. سابقه استکبار از زمان خلقت حضرت آدم علیه السلام وجود داشته است. وقتی حضرت آدم علیه السلام خلق شد شیطان بعنوان یک مستکبر بروز و ظهور پیدا کرد و خود را برتر از آدم خواند و حاضر به سجده بر آدم نشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: در طول تاریخ همیشه استکبار و استکبار ستیزی بوده است. در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام نمرود، زمان حضرت موسی علیه السلام فرعون و زمان پیامبر اسلام مستکبرانی مانند ابوسفیان و امثال این افراد بوده اند که خوی استکباری را داشته اند.

حجت الاسلام و مسلمین کبیریان افزود: در زمان امام راحل نیز دو استکبار وجود داشته است. استکبار کوچکی به نام رژیم پهلوی و استکبار بزرگتر به نام آمریکای جنایتکار که حضرت امام(ره) با عنوان شیطان بزرگ از آن یاد می کرد که به مقابله با آن برخاست.

وی ادامه داد: بعد از امام راحل و در زمان ما نیز همان خوی استکباری آمریکا و هم پیمانان آنها از بین نرفته و ادامه دارد لذا دستور راهبردی اسلام در این مواقع هم این است«کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» هر زمان مستکبری بروز و ظهور پیدا کند مسلمانان موظف هستند در مقابل این خوی استکباری ایستادگی و مقابله کنند و از مظلومین دفاع کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اتفاقات تاریخی که در روز ۱۳ آبان رقم خورده است، خاطر نشان کرد: در ۱۳ آبان سال ۴۳ حضرت امام(ره) به جرم مقابله با استکبار تبعید شدند و در سال ۵۷ نیز دانش آموزان به جرم مقابله و تظاهرات علیه استکبار به شهادت رسیدند و نهایتاً اینکه دانشجویان پیرو خط امام در مقابل نماد استکبار و لانه جاسوسی قیام کردند و این اتفاقات می تواند الگویی برای مبارزه با استکبار در جامعه باشد و برای تداوم مبارزه با استکبار جهانی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان گفت: نباید مبارزه با استکبار فقط خلاصه شود به این سه مورد تاریخی، بلکه این موارد درس و الگویی برای آیندگان و اقشار مختلف جامعه باید باشد و خصوصا اینکه طلاب و روحانیون در مبارزه با استکبار مسئولیتی دو چندان دارند چرا که رهبران سیاسی و خلیفه انبیاء قلمداد می شوند که باید در برنامه تبلیغ و عمل خود این وظیفه مهم را به درستی انجام دهند.

وی افزود: روحانیون باید در مبارزه با استکبار اقدام عملی داشته باشند لذا باید در شناساندن  خوی استکباری به اقشار مختلف جامعه تلاش کنند و مردم را در این زمینه آگاه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به جنایات آمریکا در سطح جهان، تاکید کرد: روحانیون باید مردم را از جنایات آمریکا در نقاط مختلف جهان آگاه کرده و روشن کنند که آمریکای چه جنایت هایی را در گذشته انجام داده و در حال حاضر در کشور های عراق، سوریه، افغانستان، و ... دست به چه جنایاتی علیه مردم زده است.

وی با بیان سخنی از شهید مطهری، افزود: به تعبیر شهید مطهری باید یزید زمان را شناخت و در این سخن باید طلاب روحانیون دقت کنند که نماد یزید زمانه و استکبار را شناسایی و به جامعه معرفی کنند. روحانیون باید اقتداء به امام حسین علیه السلام کنند، چرا که که علم مبارزه با استکبار زمان خود یعنی یزید را برافراشت و در این راه فداکاری و ایثار و شهادت در راه دین را برجان خرید.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان خطاب به طلاب گفت: طلاب و روحانیون هم خودشان باید روحیه انقلابی را حفظ کنند و هم باید این فرهنگ و روحیه انقلابی را در جامعه منتشر کنند و نگذارند با مسامحه بعضی افراد مسئول، این روحیه انقلابی و استکبار ستیزی در جامعه به فراموشی سپرده شود.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha