پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: امروز عده‌ای در کشور این عقیده را دارند که آمریکا کدخدا است و برای رسیدن به آرامش و عزت باید با اروپا و آمریکا مصالحه کرد و از این غافل هستند که دشمن جز ذلت برای کشور نمی‌خواهد و به دنبال این است که کشور را به ذلت قبل از انقلاب برگرداند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عیسی برادری، شامگاه یکشنبه در مراسم یکشنبه‌های قرآنی که در مسجد جامع تکاب برگزار شد، با بیان اینکه همه ما باید در حفظ ارزش‌های قرآن تلاش کنیم، اظهار داشت: این ما نیستیم که برای قرآن زحمت کشیده و بر آن منت داریم بلکه این قرآن است که موجب هدایت بشر شده و بر بشر منت نهاده است و البته آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم حق قرآن را بجا بیاوریم.

یکشنبه های قرآنی در تکاب تعطیل نشده است

وی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان هر هفته یکشنبه‌های قرآنی بدون تعطیلی ادامه پیدا کرده است و لازم است مؤمنین در این جلسه حضور پیدا کرده و از رحمت قرآن بهره‌مند شوند.

منافقین با مؤمنین نماز میخوانند و به کفار هم تکیه میکنند

امام جمعه تکاب تصریح کرد: قرآن از جمله صفات منافقین را این‌گونه بیان می‌کند که آنها عزت را در بین کفار جستجو می‌کنند و مؤمنین را رها کرده و به کافرین تکیه می‌کنند، با مؤمنین اقامه نماز کرده و با کفار نشست وبرخاست هم می‌کنند و منافقین در دوستی خود چه با کفار و چه با مؤمنین صادق نیستند.

وی تاکید کرد: منافقین هم از مؤقعیت کفاراستفاده می‌کنند و هم خود را به نفاق زده و عبادت می‌کنند و برخی‌ها عزت را در بین سلاطین جستجو می‌کنند در حالی که عزت در رسیدن به خدای متعال و نماز شب است.

حجت الاسلام برادری اضافه کرد: عزت و آبرو با هم مطابقت دارند و هر دو را خدای متعال به بنده اعطا می‌کند و نمونه کسانی که دشمنان خواستند به آبروی آن‌ها ضربه بزنند و مؤفق نشدند می‌توان به حضرت یوسف (ع) و مریم (س) اشاره کرد.

وی عزت به دست آمده از کفار را ناپایدار دانست و بیان داشت: کسانی که به غیر طریق الهی به عزت دست بیابند در همان راه هم از دست می‌دهند، اما عزتی که خدای متعال به انسان بدهد قابل ارتقاء و ماندگاری است.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: منافقین اهل دوستی با کافرین هستند و در این عقیده هم مسیر را اشتباه می‌روند و مؤمنین عزت را در نزد خدا با انجام واجبات و ترک محرمات کسب می کنند.

وی در ادامه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در جمع دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که رهبری هم اشاره کردند امروز عده‌ای در کشور این عقیده را دارند که آمریکا کدخدا است و برای رسیدن به آرامش و عزت باید با اروپا و آمریکا مصالحه کرد و از این غافل هستند که دشمن جز ذلت برای کشور نمی‌خواهد.

دشمن به دنبال برگرداندن کشور به ذلت فبل از انقلاب است

حجت الاسلام برادری با اشاره به اینکه امروز موشک‌های کشور هزار کیلومتر را با یک متر خطا می‌زند و دشمن به دنبال این است که این توانمندی را از کشور گرفته و کشور را خلع سلاح کند بیان داشت: دعوای امروز ایران با دنیا بر روی عزت و ذلت است و مستکبرین به دنبال برگرداندن کشور به شرایط قبل از انقلاب هستند و به کمک خدای متعال این آرزو را به گور خواهند برد و ملت ایران به عزت بیش از این هم دست خواهند یافت و مردم ایران عزت را نزد خدا جستجو می‌کنند و بدان هم دست یافتند.

وی ادامه داد: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و ملت ایران نمی‌خواهد زیر بار ذلت برود و دانشجویان پیرو خط امام دشمن را در سال 58 در چنین روزی از کشور بیرون کردند و بنا به فرموده رهبر انقلاب باید این وقایع در کتب درسی گنجانده شود و البته برخی‌ها نمی‌خواهند مردم با جنایات آمریکا در کشور آشنا شوند.

ذلت سعودی نتیجه دوستی با مستکبرین است

امام جمعه تکاب در پایان گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه شعبه‌ای از استکبار جهانی است و دوستی با این کشورها فایده‌ای ندارد و نمونه آن را می‌توان در دوستی عربستان سعودی با این کشورها یافت که در سفر سال گذشته ولیعهد سعودی به آمریکا رئیس جمهور آمریکا دستور داد مبلی که شخص سعودی روی آن نشسته بود ضدعفونی شود و این اوج ذلت است و همین ذلت قبل از انقلاب برای مردم ایران هم بود و امروز هم دشمن به دنبال این ذلت برای کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha