جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام محمد حسن رستمیان - سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه سمنان طی بیانیه ای تاکید کرد: ۱۳ آبان ماه برگی زرین، مقطعی حساس و یادآور حوادثی سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک سرفصل نوینی از صف‌آرایی جبهه حق و حقیقت و مبارزه بی‌امان ملت ایران در برابر جبهه استکبار و سلطه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، با صدور پیامی از طلاب و روحانیون و مردم این استان جهت حضور با شکوه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان ماه دعوت کرد.

متن این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِن تَمسَسکُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبکُم سَیِّئَةٌ یَفرَحوا بِها ۖ وَإِن تَصبِروا وَتَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا ۗ إِنَّ اللَّهَ بِما یَعمَلونَ مُحیطٌ

اگر نیکی به شما برسد، آنها (دشمنان شما) را ناراحت می‌کند؛ و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می‌شوند. (امّا) اگر (در برابر آنان) استقامت و پرهیزگاری پیشه کنید، نقشه‌های (خائنانه) آنان، به شما زیانی نمی‌رساند؛ خداوند به آنچه انجام می‌دهند، احاطه دارد. ﴿آل عمران - ۱۲۰﴾

۱۳ آبان ماه برگی زرین، مقطعی حساس و یادآور حوادثی سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک سرفصل نوینی از صف‌آرایی جبهه حق و حقیقت و مبارزه بی‌امان ملت ایران در برابر جبهه استکبار و سلطه است. در این روز بود که زوایای مختلفی از مقاومت و پایداری ایرانیان در برابر استکبار جهانی آشکار گشت.

روز ۱۳ آبان، حوادث مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی را در ذهن‌ها تداعی می‌کند که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

این روز بزرگ، یادآور سه رویداد تاریخی یعنی تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به علت مخالفت با لایحه ننگین کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان مظلوم و بی‌دفاع به‌دست رژیم منحوس پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ و به تعبیر امام راحل، انقلاب دوم، نمادی از ایستادگی‌های هوشمندانه و مبتنی بر قدرت ایمان افرادی است که همواره در مسیر ولایت حرکت می‌کنند.

همه‌ی رویدادهای روز بزرگ روز ۱۳ آبان ماه، حامل پیام‌ها و درس‌هایی برای نسل حاضر و نسل‌های آینده می‌باشد که تقویت روحیه خودباوری، اعتمادبه‌نفس و ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان از مهم‌ترین درس‌های این وقایع است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و ادای احترام به حماسه‌آفرینان ۱۳ آبان، از طلاب و روحانیون و مردم ولایتمدار، شهیدپرور و همیشه درصحنه استان سمنان دعوت می‌نمایم همچنان که در تمامی صحنه‌های انقلاب، حضوری مسئولانه و آگاهانه را به منصه ظهور گذاشتند، این بار نیز با شرکت گسترده و فعال در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تجدید بیعت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha