جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

حوزه/رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که وقف یک سنت حسنه و ماندگار است، گفت: سازمان اوقاف یک فضایی را ایجاد کرده است که کسانی می‌توانند حتی با بضاعت محدود در یک پروژه‌های ماندگار سهیم شوند که اقدام بسیار جالب و ماندگاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به دهه وقف و اهمیت این سنت حسنه، اظهار داشت: وقف یک سنت حسنه و ماندگار است ممکن است که شما به یک فقیری مبلغی را کمک کنید یا خانه‌ای را بفروشید و پول آن را بین چند فقیر توزیع کنید ولی به‌هرحال این پول می‌رود و تمام می‌شود.

وی ادامه داد: اما وقف حسنه جاریه بوده و استمرار دارد به‌طوری‌که اثرات و برکات وقف مستمر است و خیلی‌ها را بهره‌مند می‌کند و پایان ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری بیان داشت: تا زمانی که موقوفه وجود دارد ثواب آن به پرونده واقف وارد می‌شود حال این‌که واقف زنده باشد یا این‌که از دنیا رفته باشد در واقع اگر کسی یک صدقه‌ای جاریه‌ای درست کند یک گام از سایر افراد جلوتر است.

وی اقدامات اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه را مناسب و به‌جا دانست و گفت: سازمان اوقاف یک فضایی را ایجاد کرده است که کسانی می‌توانند حتی با بضاعت محدود در پروژه‌های ماندگار سهیم می‌شوند به‌عنوان‌مثال سهام یک بیمارستان قلب و یا مرکز درمانی یا مراکز علمی را خریداری می‌کند و افراد زیادی را در این کار خیر سهیم می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز داشت: با توجه به شرایط جدید با مبلغ اندک می‌شود واقف شد که یک نعمت برای مردم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha