جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آمریکا

حوزه/ حجت الاسلام وکیل پور با اشاره به مسئله دروغین هولوکاست، گفت: چگونه است که رژیم غاصب صهیونیستی و غرب در مورد مسئله دروغین هلوکاست ایستادگی می کنند ولی ما نباید برای اعتقادات خود ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام محمد تقی وکیل پور، مسئول موسسه امیر بیان شعبه تهران به مناسبت روز ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهار داشت: در مورد سیزده آبان سخنی که مقام معظم رهبری در جمع دانش آموزان ایراد فرمودند مثال خیلی دقیقی است که فرمودند: شعار مرگ بر آمریکا مثل جمله اعوذ بالله من الشیطان رجیم هست. وقتی وجهه شبه این جمله را باز کنیم متوجه می شویم که دائماً انسان باید مراقب این باشد که دشمنی دارد.

وی ادامه داد: اینکه بعضی ها دنبال ایراد تراشی هستند که بگویند شما دائماً در حال دشمن تراشی هستید، این افراد کافی است به گذشته و ادبیات ما در جنگ تحمیلی توجه کنند و ببینند که سیره اهل بیت علیه السلام در مواجه با دشمن چگونه بوده است. ما هیچ موقع جنگ طلب نبوده ایم و درصدد دشمن تراشی هم نبوده ایم، ما دفاع مقدس و جنگ تحمیلی داشته ایم نه جنگ مقدس. ما توجه به دشمن داریم نه توهم به دشمن و پای اعتقادات خود ایستاده ایم و شعار هم نمی دهیم.

حجت الاسلام وکیل پور افزود: چگونه است که رژیم غاصب صهیونیستی و غرب در مورد دروغ هولوکاست ایستادگی میکنند و کتاب ها و اجتماعات در این امر دروغین کار کرده اند به این هم راضی نمی شوند بلکه سوال کنندگان و انکار کنندگان این واقعه دروغین را مجازات میکنند ولی ما نباید پای اعتقادات بر حق خود ایستادگی کنیم!؟

وی گفت: کشور آمریکا یک کارنامه سیاهی بر علیه مردم کشور ما دارد و اگر خیانت ها و جنایت های کشور آمریکا را بر علیه ایران جمع آوری شود فهرستش یک کتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: انهدام پرواز ۶۵۵ هواپیمای مسافربری که بر فراض خلیج فارس در حال حرکت بود و توسط ناو آمریکایی منهدم و تعداد ۶۶ کودک در آن هواپیما کشته شدند را چگونه می شود به این راحتی ها فراموش کرد!؟ و هر موقع فراموش کردیم یعنی اعوذبالله را نگفته ایم. لذا حضرت آقا می فرمایند باید توجه به دشمن داشته باشیم و نگاه ما این باشد که استکبار جهانی با تمام توان خود در صدد ضربه زدن به ما است و اعتقاد ما این است که نه ظلم میکنیم و نه ظلم را می پذیریم.

حجت الاسلام وکیل پور در پاسخ به دخالت های آمریکا در نقاط مختلف جهان بالاخص خاورمیانه اظهار داشت: باید گفت همه چیز قابلیت تجربه را ندارد و از بعضی چیز ها باید عبرت گرفت. کافی است یک نگاهی به جریان افغانستان بیاندازیم و ببینیم آمریکا کجا را آباد کرده است و بهتر است نام ببریم و کجا را آباد کرد ولی خودش مثل زالو بزرگ نشد؟ کجا را آباد کرد و جنایات بیشتر نشد؟ و کجا را آباد کرد و مخاطب خود را به گاو شیرده تعبیر نکرد؟

وی در مورد جنایات آمریکا در سطح جهان، خاطرنشان کرد: تاریخ مشخص می کند که کارنامه آمریکا چگونه است از افغانستان که چندین سال با جنگ و کشتار آغاز کرد و در عراق و سوریه هم با ایجاد داعش چه جنایت هایی مرتکب شد، لذا نباید اینها را از یا برد. امثال بن لادن و ابو بکر بغدادی و صدام الان کجا هستند؟ کجا هستند رضاخان و محمد رضا که آمریکایی ها حامی آنها بودند؟ نگاه امریکا به نوکران خود نگاه تاریخ مصرفی است.

مسئول موسسه امیر بیان تهران تاکید کرد: آرمان های انقلاب اسلامی هیچ موقع تاریخ مصرفی نبوده است. در جنگ تحمیلی رزمندگان و جانبازان و شهدا زحمت کشیدن و همیشه مورد احترام مردم هستند و بعد از شهادت رزمنگان نیز عزیز تر شدند و الان شهدا در جامعه ما احترام خاصی دارند ولی آمریکا و سربازانش روز به روز رو به افول می رود و مردم آنچنان به سربازان آمریکایی بها نمی دهند چون مسیری که می روند اشتباه است.

وی در پایان با اشاره به محتوای فیلم "منطقه پرواز ممنوع" گفت: آنچه که وظیفه مردم و دانش آموزان است امید داشتن به آینده ای روشن است. راهکار اصلی که در فیلم "منطقه پرواز ممنوع" بیان شده است اوج امید در قشر نوجوان  است، دیده می شود. حضرت آقا رسانه را تشبیه به بمب شیمیایی کردند که اگر در جایی منفجر شود خاصیتش این است که امکانات را منهدم نمی کند، بلکه اراده ها را منهدم می کند و دشمن با پمپاژ رسانه ای در صدد ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم و بخصوص جوانان است تا از این طریق بتواند اراده ها را تضعیف و از بین ببرد. کار خوبی که در فیلم انجام شده ایجاد امید و اقتدار و روحیه سلحشوری  در بین جوانان است.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha