شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سفیر یونان در دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ اشتراکات زیادی برای ارتباط دو کشور ایران و یونان وجود دارد، از جمله در فلسفه و این که افلاطون نقش عمده ‌ای در شکل‌گیری فلسفه اسلامی داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،دیمیتری الکساندر کیس "سفیر یونان" و هیأت همراه با حضور در ساختمان معاونت آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن آشنایی با دانشگاه باقرالعلوم(ع) وابسته به این دفتر، در زمینه گسترش همکاری‌های علمی با مسئولین این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

دیمیتری الکساندر کیس در ابتدای ورود به دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر سر مزار شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه حضور پیدا کرد و ضمن ادای احترام اظهار داشت: متأسفانه افراد زیادی به دلیل جنگی که بر کشور ایران تحمیل شده بود، کشته شدند.

وی در ادامه در جلسه‌ ای با حضور مسئولان دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: حضور در شهر مقدس قم و این دانشگاه برای من افتخار بزرگی است.

سفیر یونان تصریح کرد: من مقدس بودن شهر قم را با مسجدهای زیبا و منظره‌ های چشم نوازی که از این شهر در مسیر آمدن دیدم، درک کردم؛ همچنین سوهان قم را دوست دارم.

وی سابقه تمدنی ایران و یونان را از اشتراکات دو کشور خواند و افزود: دو کشور ایران و یونان دارای دو تمدن بزرگ هستند، از این جهت نکات زیادی برای ارتباط مشترک میان ما وجود دارد.

دیمیتری الکساندر کیس به بازدید از تخت جمشید و آثار تاریخی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند جنگ ایران و یونان را باید جنگ عشق نامید، اما بابت آتش زدن آثار تاریخی عذرخواهی می‌کنم.

وی ارتباط فلسفه یونانی با فلسفه اسلامی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: اشتراکات زیادی برای ارتباط دو کشور ایران و یونان وجود دارد، از جمله در فلسفه و این که افلاطون نقش عمده ‌ای در شکل‌گیری فلسفه اسلامی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha