شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد

حوزه/ امام جمعه اهواز گفت: تمام دستورات خداوند متعال وسیله‌ای برای سیر و سلوک الی الله هستند اما در رأس این وسیله‌ها، اهل بیت عصمت و طهار(ع) قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، در جمع کارکنان سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول که خداوند در این ماه اشرف مخلوقات را به بشریت عنایت کرده‌اند، تبریک عرض می‌کنم.
وی با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذینَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِیَت عَلَیهِم آیاتُهُ زادَتهُم إیمانًا وَعَلیٰ رَبِّهِم یَتَوَکَّلونَ» گفت: مؤمن واقعی برخوردار از ویژگی‌ها این آیه است و مابقی نیز مؤمن غیرواقعی هستند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که مؤمنان واقعی کسانی هستند که در هنگام یاد خداوند متعال دل‌های آنها لرزان می‌شود، ادامه داد: این مؤمنان هنگامی که آیات بر آنها خوانده می‌شود، ایمانشان افزون‌تر می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه تلاوت مستمر قرآن کریم و تدبر در آیات عنوان کرد: آیه «الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنْفِقُونَ. أُولَئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ...» به عنوان ادامه آیه فوق از دیگر ویژگی‌های مؤمنان است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد خاطرنشان کرد: برای طی طریق و سیر و سلوک الی الله پیاده هم می‌رسیم اما به سختی است و باید حتما ابزار و وسیله داشته باشیم.
وی افزود: تمام دستورات خداوند متعال وسیله‌ای برای سیر و سلوک الی الله هستند اما در رأس این وسیله‌ها، اهل بیت عصمت و طهار(ع) قرار دارند.
امام جمعه اهواز، با اشاره به این‌که وهابیت کوردل، ارتباط با خداوند متعال با واسطه را شرک ذکر می‌کنند، گفت: ارتباط با خداوند متعال به دو نحو با واسطه یعنی ارتباط ولایی و بدون واسطه نیز ارتباط  عبادی است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به ارتباط ولایی و امتحان میزان تبعیت از حجت الهی اشاره و بیان کرد: انسان باید خود را امتحان کند که چه میزان از خداوند متعال اطاعت‌پذیر است. برای تشخیص میزان اطاعت از اهل بیت(ع) باید دید که چقدر از ولایت فقیه اطاعت داریم و برای تعیین اندازه اطاعت از ولایت فقیه باید دید چقدر از پدر اطاعت می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این‌که اطاعت از پدر شروع و به اطاعت خداوند متعال ختم می‌شود، افزود: مسئولان و مردم در ایران اسلامی چه میزان از ولایت فقیه اطاعت دارند. هرکجا تابع ولایت فقیه بودیم، موفق شدیم.
وی با بیان این‌که قرآن کریم نور و آیات آن خاصیت حیات دارد، اظهار داشت: برای گروهی این ویژگی‌ها وجود ندارد، آب خوردن به انسان حیات می‌دهد اما همین آب بعضی وقت‌ها عامل مرگ می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، در پایان، با اشاره به آیه قرآنی «وَ إِذا ما أُنْزِلَتْ سُورَةٌ فَمِنْهُمْ مَنْ یَقُولُ أَیُّکُمْ زادَتْهُ هذِهِ إیماناً فَأَمَّا الَّذینَ آمَنُوا فَزادَتْهُمْ إیماناً وَ هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ - وَ أَمَّا الَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَی رِجْسِهِمْ وَ ماتُوا وَ هُمْ کافِرُونَ»، اظهارداشت: همین آیه قرآنی که وسیله‌ای برای نورانیت شد، عامل بدبختی انسان می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha