جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم یادبود علامه عاملی در لندن

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری گفت: حوزه علمیه یکی از علمای بزرگ، پیشگامان و نویسنده توانای خود را از دست داد و علامه عاملی افتخار محققین و پناه پژوهشگران است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در مراسم یاد بود علامه سید جعفر مرتضی عاملی از علمای لبنان که توسط مؤسسه امام علی (ع) در لندن برگزار شد، گفت: حوزه علمیه یکی از علمای بزرگ، پیشگامان و نویسنده توانای خود را از دست داد و علامه عاملی افتخار محققین و پناه پژوهشگران است.

وی در سخنان خود اشاره کرد: علامه عاملی در میان شیعه از قلم پاکیزه ای برخوردار بود و 105 تألیف از دانشنامه و کتاب در زمینه های مختلف تاریخی، فقهی، اصول، تفسیر و اعتقادات تقدیم کتابخانه اسلامی کرد.

سید کشمیری ادامه داد: علامه عاملی در تحقیق و پژوهش شیوه ای بنیان نهاد که پژوهشگران در تألیفات و کتاب های خود از آن شیوه پیروی می کنند.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان اینکه از مهم ترین دانشنامه های تاریخی علامه عاملی "الصحیح من سیرة النبی الاعظم(ص)" در 35 جلد و "الصحیح من سیرة الامام علی (ع)" در 53 جلد است، گفت: ایشان تعداد مدارس حوزوی و آکادمی در ایران، لبنان و کشورهای دیگر تأسیس کرده است.

وی با اشاره به اینکه بارها علامه عاملی را در جوار حرم حضرت معصومه (س) ملاقات کرده ام، تصریح کرد: ایشان مردی با اخلاق و بهره مند از صفات علمای ربانی بود که انسان را به یاد خداوند می انداخت، لبخند بر چهره اش نشسته و سخن زبیا از زبانش بیان می شد و هر کس با علامه هم سخن می شد، با ایشان انس می گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری بیان داشت: مراجع عظام تقلید در رأس آنان آیت الله سیستانی، محافل علمی و مؤسسات دینی داخل و خارج لبنان درگذشت علامه عاملی را تسلیت گفته اند که این به خاطر جایگاه والای علمی ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha