پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقات قرآن

حوزه/ آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین اختتامیه این جشنواره امروز با حضور آیت الله اعرافی، معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر محمد حسن نادری دبیر جشنواره در سخنانی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند؛ ۱۱۱ نفر برگزیده این جشنواره بودند که در این آیین حضور دارند.

نادری بیان کرد: این جشنواره که در ۶ بخش و۳۴ رشته برگزار شد، ویژگی‎های خاصی نسبت به دوره‎‌های قبلی داشت؛ از جمله اینکه آثار به شکل مومضوعی درخواست شده بود وتولید محتوا بر اثر پیش بینی دبیرخانه انجام شد.

وی در این مراسم، لازمه استکبارستیزی را اتصال جامعه و به خصوص نسل جوان و دانشجو به قرآن و عترت دانست.

در ادامه مراسم، دکتر سید احمد پیش بین، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: وی گفت: فرمان الهی تبلیغ در قرآن امری موکد و بسیار مهم است و دانشجویان و مدرسین قرآنی وظیفه سنگینی در این زمینه دارند؛ امیدواریم بتوانیم در برنامه‎های دانشگاه و سرفصل های دروس و رشته‎های دانشگاهی مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: در آینده به دنبال آن هستیم که دانشجویان برگزیده بتوانند در دو رشته به شکل همزمان تحصیل کنند یعنی سوای رشته مهارتی بتوانند در یک رشته قرآنی و معرفتی نیز تحصیل کنند که در آینده در صورت تصو.ب جزییات آن بیان خواهد شد.

در ادامه آیت‎الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور با تقدیر از مدیران عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به این اهتمام مبارک گفت: وی افزود: وقتی انسان دردهای خود را شناخت نیازمد یک شوق درونی برای عبور از سطح زندگی مادی و رسیدن به جهان‎های دیگر است؛ این مسابقات و تفسیرها و... مقدمه همین مساله است؛ اساتید و نخبگان قرآنی باید در این سطح متعالی حاضر شوند؛ جامعه قرآنی باید دردهای خود را قرآن درمان کند.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: باید از دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ممنون باشیم که چنین اهتمام مبارکی که در حوزه نظام آموزشی کشور ما مغفول مانده بود را دارند که این چنین عرصه های معنوی را با دانش و عمل و فن ترکیب کنند تا به نتایج ارزشمند برسیم.

با توجه به قرین شدن این جشنواره با راهپیمامی ۱۵ خرداد تمام سخنرانان این مراسم در موضوع استکبار ستیزی نیز به ارایه مبحث پرداختند و شرکت کنندگان نیز با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار و... پایمردی خود را در مسیر حفظ و صیانت از حریم انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی را به منصه ظهور رساندند.

گفتنی است پیش از اهدای جوایز به ۱۱۱ نفر از برگزیدگان این جشنواره آیین رونمایی از دو اثر مجموعه آثار پژوهشی منتخب و همچنین آثار هنری برگزیده دوره‎های پیشین این جشنواره از دیگر بخش‎های این مراسم بود.

در پایان نیز ۱۱۱ دانشجو، مدرس و شاغلان دانشگاه جامع علمی کاربردی جوایز خود را از دست  آیت‎الله اعرافی، دکتر پیش بین و دکتر نادری و حجت الاسلام پوررضا دریافت کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha