پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید احمدرضا پیش بین

حوزه/ معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، بر رسالت مندی و دغدغه مندی تبلیغی فعالان دانشجویی قرآن کریم در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید احمدرضا پیش بین، امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی قرآن و عترت که امروز در جمکران برگزار شد، با اشاره به روز استکبار ستیزی گفت: این روز خاطره سه واقعه تبعید امام راحل، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی را در اذهان تداعی می‎کند.

وی افزود: برگزیدگان قرآنی مسئولیت سنگین‎تری نسبت به این ساحت دارند؛ هجمه های گسترده ای علیه مکتب اهل بیت(ع) و قرآن وجود دارد و باید نسل جوان را در مقابل این آسیب ها محافظت کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: یکی از راه های اصلی مقابله با این هجمه‎ها تمسک به ساحت قرآن و عترت و توسعه فرهنگ و گفتمان قرآنی است؛ این مساله وظیفه ما است که در این رابطه تلاش کنیم؛ دانشجویان برگزیده قرآن و عترت سفیران نور در بین مراکز علمی کاربردی و در بین دانشجویان هستند.

وی گفت: فرمان الهی تبلیغ در قرآن امری موکد و بسیار مهم است و دانشجویان و مدرسین قرآنی وظیفه سنگینی در این زمینه دارند؛ امیدواریم بتوانیم در برنامه‎های دانشگاه و سرفصل های دروس و رشته های دانشگاهی مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) را تقویت کنیم.

پیش بین یادآورشد: اگر سرفصلی در دو دهه پیش هنوز فعال است به معنی کم کاری در عرصه آموزشی است که باید به هر شکل جبران شود.

وی افزود: در آینده به دنبال آن هستیم که دانشجویان برگزیده بتوانند در دو رشته به شکل همزمان تحصیل کنند یعنی سوای رشته مهارتی بتوانند در یک رشته قرآنی و معرفتی نیز تحصیل کنند که در آینده در صورت تصویب جزییات آن بیان خواهد شد.

وی تصریح کرد: همگان باید به دنبال زندگی قرآنی و تسری دادن روح قرآن و عترت در نهاد خود و خانواده و جامعه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha