پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار سرلشگر سید یحیی رحیم‌ صفوی

حوزه/ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه با انقلاب اسلامی دست درازی آمریکایی‌ها به منافع ایران قطع شد، گفت: درگیری‌های جدید لبنان و عراق فتنه جدید آمریکاست و به فضل الهی در این مکر و حیله نیز به زودی مایوس خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، سردار سرلشگر سید یحیی رحیم‌صفوی، در اجتماع طلاب، دانش آموزان و دانشجویان که به مناسبت بزرگداشت ۱۳ آبان‏ماه در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: کودتای ۲۸ مرداد یکی از حوادث سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر ایران بود که در دوازدهمین سال حکومت پهلوی دوم به وقوع پیوست و سبب تثبیت حاکمیت شاه پهلوی تا ربع قرن دیگر شد. آمریکایی‌ها از آن روز به میراث خواران انگلیس در ایران تبدیل شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد: آمریکایی‌ها از آن روز همه خواسته‌های خود را از طریق شاه ایران پیگیری می‌کردند و شاه نیز نوکر تمام عیار آن ها بود، وقتی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، آمریکایی‌ها ضربه محکمی خوردند و پیوسته با روش‌های غیر انسانی به دنبال تضعیف ملت ایران بودند و هستند.

سرلشگر پاسدار رحیم‌ صفوی گفت: رئیس جمهور بی‌ادب و بی‌تربیت آمریکا که جدیدا بیان کرده که «ما فقط نفت سوریه را می‌خواهیم»، می خواهد اقتصاد امنیتی را در منطقه نهادینه کند.

وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی، شکست هیمنه پوشالی آمریکا بود، گفت: تسخیر لانه‌ جاسوسی توسط دانشجویان که از سوی امام راحل(ره) «انقلاب دوم» لقب گرفت، جایگاهی ویژه دارد و همچنان کانون توجه بسیاری از متخصصان، کارشناسان و اندیشمندان را به خود اختصاص داده است.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه در این ۴۰ سال انقلاب، ایران پیشرفت‌های بسیار چشمگیری داشته است، عنوان کرد: «روندها، رویدادها و راهبردها» سه کلمه کلیدی است که ما باید آن در حوزه دولت آمریکا و انقلاب اسلامی ایران بررسی کنیم تا دقیقا به عمق پیشرفت ایران در این ۴۰ سال پی ببریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: اکنون در سطح منطقه و در برخی از نقاط جهان یک بیداری خوبی شکل گرفته است، بسیاری از ملت‌ها دیگر تاب زورگویی آمریکا را ندارند، لذا در حال اعتراض هستند.

وی با اشاره به اینکه سوریه بابت حکومت داعشی‌ها که توسط آمریکایی‌ها تشکیل شد، ضررهای سنگینی را متحمل شد، گفت: اکنون ترامپ می‌گوید که ابوبکر البغدادی را کشته‌اند، هرگز این سخن باطل را قبول و باور نکنید.

آمریکا به زودی در لبنان و عراق مایوس می‌شود

سردار رحیم‌صفوی اظهار کرد: درگیری‌های جدید لبنان و عراق فتنه جدید آمریکاست و به فضل الهی در این مکر و حیله نیز به زودی مایوس خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دو جریان مهم تاثیرگذار در ۴۰ سال انقلاب در ایران و منطقه وجود دارد که شامل جریان ضد بشری که به رهبری آمریکا دنبال می‌شود و به دنبال حفظ نظام های دیکتاتوری و چپاول اموال هستند و جریان مقاومت که دربردارنده استقلال طلبی و آزادی خواهی است، می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه آمریکا در حال افول است، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا برای به زانو درآوردن ایران دست به هر اقدامی زد، ولی اکنون خودش به زانو در آمده و در حال حاضر به إذن الهی ایران به یک قدرت شکست ناپذیر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: آمریکا الان دیگر تنها ابرقدرت جهانی نیست و هزینه‌های سنگین حضور آن ها در مناطق مختلف روز به روز آن ها را ضعیف‌تر کرده است.

رحیم صفوی تاکید کرد: مقام معظم رهبری اکنون با تفکرات هوشمندانه و مدبرانه خویش پیشرفت ایران و بیداری اسلامی و ضد استکباری را در سطح جهان دنبال می‎کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha