جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راهپیمایی 13 آبان

حوزه/ مردم مومن و انقلابی بیرجند امسال پرشورتر از همیشه در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حاضر شدند و این حضورشان با نمایش جلوه‌های اتحاد پاسخی به بدخواهان نظام بود که دل در گرو دل‌بریدن مردم از نظام داشتند.

خبرگزاری «حوزه» - بیرجند/ امروز همه آمده بودند؛ از آنهایی که برای حفظ انقلاب خون عزیزانشان را تقدیم کرده بودند تا آن نسل چهارمی‌هایی که انقلاب را درک نکرده، اما مردانه پای آرمان‌های والایش ایستاده و آمده بودند تا بیعت ببندند برای پاسداری از نظام مقدسی که کرامت و عزت به آنها هدیه کرد.

شعارشان «هیهات مناالذله» بود و آمده بودند تا به توصیه معمار کبیر انقلاب هرچه فریاد داشتند بر سر آمریکای بدعهد جنایتکار بزنند؛ آمدند تا بگویند ما با همین تحریم‌هایی که ما را از آنها می‌ترسانید به قله‌های افتخار رسیدیم و باز هم به راهمان برای دستیابی جایگاه‌های برتر دنیا تلاش می‌کنیم.

دانش‌آموزان بیرجندی با غیرت انقلابی خود در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در روزی که به نام آنهاست حماسه‌ای دیگر آفریدند و همه با دست‌نوشته‌ها و سربندهای مختلف خشم و انزجار خود را از آمریکای جنایتکار اعلام کردند.

امروز طراوت و شادابی انقلاب را می‌شد از چهره‌های پر شور و نشاط‌ نسل چهارمی‌های انقلاب دید؛ بچه‌هایی که به فرموده امام راحل آینده‌سازان این مملکتند و شور انقلابی‌شان همه را به آینده انقلاب دلگرم می‌کند.

نظام سلطه خصم ماست چرا که از دشمنی با ایران دست بر نداشته است

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفت و گو با خبرنگار حوزه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه گفت: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که حضور حماسی مردم اهمیت آن را می رساند.

وی حضور مردم در راهپیمایی را پاسخی محکم به دشمنی های دیرینه نظام سلطه دانست و افزود: ملت ایران برای صدمین بار اعلام می کنند، نظام سلطه خصم ماست چرا که از دشمنی با ایران دست بر نداشته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها راه مقابله با استکبار ایستادگی است تصریح کرد: باتوجه به دشمنی هایی که آمریکا علیه ایران دارد، تنها گزینه مردم، مقابله با دشمنی های این شیطان بزرگ است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه این روز تاریخی در ذهن های مردم ماندگار است خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه ازسوی رژیم پهلوی، به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان معترض به دخالت‌های آمریکا در ایران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان از جمله رویدادهای بزرگی است که باعث شده تا ۱۳ آبان به یوم الله تبدیل و در اذهان مردم ماندگار شود.

وی استکبارستیزی ملت ایران را یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دادند که همواره پای بند به ارزش های انقلاب اسلامی هستند و از آن دفاع می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی، ایران اسلامی را پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی در دنیای امروز معرفی کرد و گفت: ۱۳ آبان ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

«مرگ بر آمریکا» شعاری ماندگار برای چهار نسل از انقلاب

زیر بار ظلم نرفتیم، نمی‌رویم و نخواهیم رفت؛ این راه ماست از دیروز تا امروز و فردا هم همین است. این یک شعار نیست بچه‌های ما به این معتقدند و باور دارند که آنهایی که باید تسلیم شوند زیاده‌خواهانی هستند که می‌خواهند در برابر حقوق مسلم ما مذاکره کنند.

دست‌نوشته‌های دانش‌آموزان انقلابی در کنار شعار همیشگی ما «مرگ بر آمریکا» نشان از این داشت که سرتسلیم پایین آوردن کار ما نیست.

درخشش پرچم سه رنگ ایران عزیز بر روی دستان مردم شریف بیرجند در راهپیمایی ۱۳ آبان هم حس غرور خاصی به آدم می‌داد؛ وقتی حاملان پرچم با شور و حال خاصی تکانش می‌دادند و بر فراز موج جمعیت پیش می‌رفت.

قطره های خونی که ضامن نابودی دشمنان است

آری امروز ۱۳ آبان است و مردم خراسان جنوبی به خصوص بیرجند در میدان انقلاب گرد هم آمده اند تا با راهپیمایی و شعارهای «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از دشمن جمهوری اسلامی ایران اعلام کنند و چه زیبا با حضور حماسی خود عزت را برای دنیا معنی کرده اند.

مثل کوه در برابر تمام استکبار جهانی ایستاده ایم

سید حمید از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به حضور پر شور مردم در راهپیمایی  ۱۳ آبان  اشاره کرد و گفت: مردم امروز ثابت کردند که با حضور خود در راهپیمایی‌ها و دیگر صحنه‌ها، راه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس هنوز ادامه دارد.

وی پلاکارد مرگ بر آمریکا بر دست، تنها راه عبور از توطئه و تهدیدهای استکبار جهانی را وحدت و همدلی ملت ایران و مسئولان  دانست و افزود: امروز آمده ایم تا به دنیا اعلام کنیم مردم ایران تا آخرین قطره خون پای آرمانهای خود ایستاده اند و همچنان تن به ذلت و سازش نداده و مثل کوه در برابر تمام استکبار جهانی ایستاده ایم.

این دانشجو آسایش ملت مسلمان  را مرهون خون پاک شهیدان  می داند و ادامه می دهد:شهدا و ایثار گران ایران اسلامی با از خود گذشتگی توانستند درس آزادی و آزاد مردی را جهانیان ثابت کنند.

حس و حال عجیب طلبه جوان؛ تحقق سخنان رهبری"نابودی آمریکا و اسرائیل در آینده نه چندان دور"

یکی از طلبه هایی که به راهپیمایی آمده بود با حس عجیبی از ته دل شعار می داد، وقتی از او درباره این حس و حالش پرسیدم می گوید: آمریکا دشمن خونی ما از اول انقلاب بوده و هست و دوست ندارد پیشرفت ما را ببیند، ما از آنان نفرت داریم و نمی خواهیم کسانی که تنها  در حرف در جهان ادعای دوستی دارند ولی در باطن به دنبال نابودی ما هستند، در این جهان و در کشورمان اسمی از آنان برده شود.

محمد که با درایت مثال زدنی سخن می گفت، ادامه داد: دشمنان  بدنبال خدشه دار کردن اتحاد و همدلی مردم ایران هستند ولی امروز همه جهانیان می بینند که مشت های گره کرده مردم جواب قاطعی در برابر یاوه گویی های استکبار است.

قلم در بیان شگفتی‌ها و زیبایی های مسیر ناتوان است؛ ازخودگذشتگی که گفتم یاد جانبازی افتادم که با ویلچر به صحنه آمده بود، جانبازی که قربانی جنگ‌افروزی دست‌نشانده‌های آمریکا شده بود و امروز افتخار می‌کرد بار دیگر به ندای ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته و به میدان آمده است.

مسیر مملو از جمعیت بود از زن و مرد و پیر و جوان اما حضور دانش آموزان پرشورتر از همیشه؛ چراکه امروز روز دانش آموز است.

وحدت مردم؛نمایانگر شکست استکبار جهانی است

حجت الاسلام علیجان دلدار مدیر مدرسه ی علمیه رضویه بیرجند در حاشیه راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه  با بیان اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در این برهه حساس و شرایط اقتصادی نشان از عشق و ارادت قلبی مردم به انقلاب و اسلام و ولایت فقیه است، گفت: مسئولان باید قدردان این ملت همیشه در صحنه و وفادار باشند.

وی به حضور چشم گیر مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان اشاره کرد و افزود: امروز مردم ایران اسلامی در سایه وحدت با حضور پر شور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان به دشمنان ثابت کردند پای نظام و آرمان های آن همچنان ایستاده اند و امروز انقلاب اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از ضروریات جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند رهبری را خط قرمز نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب بر وحدت کلمه تاکید دارند و انحراف از آن یعنی ضایع شدن خط  و سخنان مقام معظم رهبری.

ترس آمریکا از رشد و پیشرفت جوانان و نوجوانان ایرانی

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه دشمنان از توجه رهبری به جوانان  و رشد و توسعه استعداد های آنان بیمناک است،خاطرنشان کرد: آمریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ایران بیمناک است و ۱۳ آبان روز جوانان، دانش آموزان و دانشجویان است.

وی به  فرمایشات رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی حرکتی معقول، منطقی و خردمندانه است، شعار «مرگ بر آمریکا»، مرگ بر سیاست های استکباری آمریکا است که برای هر ملتی قابل فهم و درک شده و همه دنیا این استکبار ستیزی را از ملت ایران یاد می گیرند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به این که خواست و اراده مردم ایران موجب پیروزی بر استکبار جهانی است، عنوان کرد: در جنگ اقتصادی پیش رو این بار نیز دشمن در برابر خواست، اراده و مقاومت مردم نمی‌تواند ایستادگی کند زیرا این ملت آزاده و مستقل بوده و هرگز سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

قدرت کاذب شیطان بزرگ در میان خروش مردم ایران محو شد

ابراز انزجار از شیطان بزرگ در تمام تابلوهای بزرگ و کوچک به چشم می‌خورد؛ آمریکایی که تاب و تحمل دیدن این جمعیت را ندارد و امسال از در تهدید وارد شد و هرکاری کرد که این شور انقلابی را از ما بگیرد ولی مردم ما با حضورشان به خوبی پاسخش را دادند.

اقشار مختلف مردم انقلابی بیرجند امروز حماسه‌ای دیگر آفریدند و پایبندی‌شان به انقلاب و نظام را دوباره به همگان یادآور شدند تا مبادا به فکر جدا کردن آنها از نظامی باشند که آن‌را با خون خود آبیاری کرده‌اند و امروز در سایه آن در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha