جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی سالاری

حوزه/ معاون موسسه راهبردی حق‌پژوهی گفت: بخشی از مردم اطلاعات خود را از فضای مجازی به دست می‌آورند و این موضوع زمینه مناسبی جهت تبلیغ و ترویج عرفان‌های بدلی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی سالاری، امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با عرفان‌های نوظهور و فرق انحرافی که با حضور طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: فرقه‌های انحرافی بر جهل مردم سوارند.

وی افزود: عرفان‌های نوظهور در راستای ارائه سبک زندگی خاص بر اساس آموزه‌های اومانیستی و انسان‌محوری توسط غرب ایجاد و ترویج می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: عموماً این جریانات از روزنه‌های مختلفی مانند فقر فرهنگی، فقر اقتصادی، اعتقادات غیر مبین و ... نفوذ کرده و نقشه‌های شوم خود را پیاده می‌کنند.

معاون پژوهشی موسسه راهبردی حق‌پژوهی تصریح کرد: شوربختانه با توجه به این‌که مردم کمتر اهل مطالعه هستند و اطلاعات خود را از فضای مجازی به دست می‌آورند، زمینه مناسبی جهت تبلیغ و ترویج عرفان‌های بدلی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: یکی مشکلات امروز جامعه زندگی‌های صنعتی است، زیرا صنعت سرعت ایجاد می‌کند و سرعت اگر با معنویت همراه نباشد منجر به اضطراب می‌شود؛ بلیه ای که بخش زیادی از مردم امروز گرفتار آن هستند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مردم گرفتار استرس‌ها و اضطراب‌های فراوانی هستند، ازاین‌رو به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش به هر کسی اعتماد کرده و جذب او می‌شوند که این معنویت طلبی و آرامش‌طلبی، بازار گرمی برای ترویج جریانات فرقه‌ای ایجاد کرده است.

معاون پژوهشی موسسه راهبردی حق‌پژوهی خاطرنشان کرد: برخی این جریانات فرقه‌ای را می‌توان در چند گروه تقسیم‌بندی کرد؛ فرقه‌هایی با رویکرد سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و التقاطی که عموماً التقاطی هستند.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: جریان دروغین احمد الحسن و عرفان حلقه از مهم‌ترین جریانات انحرافی امروز کشور به شمار می‌روند که باید مردم به‌ویژه نخبگان جامعه از جمله طلاب و روحانیان، با شیوه‌های مقابله فکری با این نحله‌های انحرافی آشنا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha