پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم حضرت معصومه(س) در شب شهادت ثامن الحجج(ع)

حوزه/ ویژه برنامه‌های مختلف به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و آغاز امامت حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت هشتم ربیع‌الاول مصادف با ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تسلیت به محضر صاحب‌الزمان حضرت حجت(عج)، مراسم عزاداری و مرثیه‌خوانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می‌شود.
به همین مناسبت سه‌شنبه ۱۴ آبان‌ماه همزمان با شب شهادت آن امام همام، مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام بندانی و مداحی حسن شالبافان برگزار می‌شود و روز چهارشنبه ۱۵ آبان ساعت ۹:۴۵ صبح نیز مراسم عزایی با سخنرانی حجت‌الاسلام تابش و مرثیه‌خوانی علی رئوفی برپا خواهد شد.
همچنین در روز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام نیز بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم عزاداری و سینه‌زنی با مداحی مجید شعبانی و حضور زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) برگزار می‌شود.
سخنرانی حجت‌الاسلام هدایت و مرثیه‌خوانی محمد رحمانی در روز چهارشنبه ساعت ۱۶ و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و مداحی مهدی سلحشور در شام شهادت از دیگر برنامه‌های ایام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خواهد بود.
در ادامه برنامه‌ها روز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه مصادف با روز نهم ربیع‌الاول، آغاز امامت حضرت حجت بن الحسن العسکری علیه‌السلام ساعت ۹:۴۵ مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام تابش و مدیحه‌سرایی جواد اشعری برپا می‌شود.
برپایی محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان قرآن و همچنین مداحی ابراهیم مرادی از دیگر برنامه‌های روز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) است که ساعت ۱۶ بعدازظهر برگزار می‌شود.
سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و شعرخوانی مجید تال نیز ویژه‌برنامه‌ای است که پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) برای زائران و مجاوران اجرا خواهد شد.
گفتنی است، امام حسن عسکری علیه‌السلام در روز هشتم ربیع‌الاول سال ۲۶۰ هجری قمری و در سن ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی مسموم و به شهادت رسید و روز نهم ربیع‌الاول نیز حضرت ولی عصر، مهدی آل محمد علیه‌السلام به امامت رسید و بر جنازه پدر بزرگوار خود نماز خواند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha