پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه استادیاران حلقات صالحین

حوزه/ اولین جلسه استادیاران حلقات صالحین همدان با حضور اساتید استان برگزار شد و هر یک از اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اولین جلسه استادیاران حلقات صالحین همدان، عصر امروز برگزار شد و پس از ارائه گزارش توسط حجت الاسلام مطهری، اعضا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند به عنوان اولین سخنران با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب دشمن را بسیار خوب می شناسند، اظهار داشت: امروز حضرت آقا از همه بهتر می دانند که از نطر دفاعی و سلاح های مبارزه ای در چه وضعیتی قرار داریم و به قدرتی رسیده ایم که دشمن از ما حساب می برد.

وی افزود: آنچه باعث شده آمریکا جرأت حمله به ایران را نداشته باشد وجود روحیه مقاومت در جوانان و نیروهای ما است.

گام دوم انقلاب و نماز مهم ترین موضوعات قابل طرح در حلقات صالحین

حجت الاسلام احمدعلی عبدی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) فامنین نیز مهم ترین موضوعات قابل طرح در جلسات حلقات صالحین را موضوع گام دوم انقلاب و نماز دانست و گفت: صالحین باید موضوعات روز را مد نظر داشته باشد و در زمینه تقویت این مباحث در اجتماع اقدام کند.

وی، صالحین را بهترین اقدام سپاه در زمینه فرهنگی نامید و ابراز داشت: اساتید باید همه توان خود را در ترویج نماز قرار دهند چرا که اگر نماز درست شود بسیاری از مشکلات و موانع نیز برطرف می شود و درست خواهد شد.

از توجه به خطبه های نماز جمعه غافل نشویم

حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه کبودرآهنگ استاد بعدی بود که به بیان دیدگاه های خود پرداخت و گفت: ائمه جمعه باید اهمیت نماز های جمعه را بدانند و در آن به بصیرت افزایی بپردازند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بعد از فتنه ۸۸ در همین خطبه های نماز جمعه بود که با بیان خود به روشنگری پرداخت و با بصیرت افزایی در بین مردم فتنه های بیشتر را خنثی کرد.

امام جمعه کبودرآهنگ به لزوم شناسایی نقاط ضعف در حلقات صالحین اشاره کرد و ابراز داشت: باید نقاط ضعف را شناسایی کنیم و و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی با بیان این که در شهرستان کبودرآهنگ همه نیروها به میدان آمده اند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام متحد شده اند، یادآور شد: اگر این مساله را در دیگر نهاد ها همانند صالحین اجرایی کنیم زمینه ای برای شسکت وجود نخواهد داشت.

حضور طلاب زمینه ساز موفقیت حلقات بوده است

حجت الاسلام محمد تقی سیفی امام جمعه لالجین هم سخنان خود به معنای حلقه اشاره کرد و گفت: حلقه ای که در این جا مورد نظر است به گروهی اطلاق می شود که در مسجد بعد از نماز دور هم جمع شوند و به بیان مسائل دینی و سیاسی و اعتقادی بپردازند.

وی ادامه داد: با این تعریف باید گفت بسیاری از حلقات ما با این کیفیت برگزار نمی شود و باید به این موضوع رسیدگی شود.

امام جمعه لالجین در ادامه عدم پیگیری روند اجرا شدن حلقه های صالحین را یکی از مشکلات موجود خواند و گفت: انتخاب مربی های اجباری نتیجه مثبتی را عاید ما نمی کند و رفع این مشکل از مهم ترین اقدامات این جمع باید باشد.

وی با بیان این که هر جا طلاب حضور داشته اند حلقات صالحین دوام داشته و مورد رضایت بوده است خاطر نشان کرد: حمایت از طلاب و تشویق آنها به حضور در این حلقه های صالحین از وظایفی است که بر دوش استادیاران می باشد و نسبت به آن نیز باید جدی باشند.

برای موفقیت بیشتر از نیروی های بومی استفاده کنیم

حجت الاسلام حسین محققی امام جمعه قهاوند به عنوان سخنران بعدی با تاکید براینکه باید برنامه های اجرا شده توسط حلقات را ارزیابی کنیم، اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارهایی که امروز باید انجام دهیم این است که ببینیم خروجی برنامه های ما در این مدت چه بوده؟

وی با گلایه از اینکه برخی از استادیاران دارای مشغله های بسیاری هستند، خاطر نشان کرد: آسیبی که در بسیاری از ادارات و نهادها با آن مواجه هستیم وجود افراد و مدیران پروازی است که این موضوع توان زیادی از آن ها می گیرد.

امام جمعه قهاوند افزود: در شهر قهاوند این مشکل بسیار آسیب زا است، و لذا می توان به جای استفاده از چنین استادیارانی از نیروهای بومی و فعال استفاده کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: برای موفقیت در آینده لازم است که امروز بر روی اعضای حلقات به صورت ویژه برنامه ریزی کنیم و سال های آینده از وجود آنها برای استادی در حلقات استفاده کنیم.

در واحدهای تولیدی کمتر به نماز توجه می شود

در ادامه، حجت الاسلام سید حسن ملیحی از اساتید حلقات صالحین توجه به موضوع نماز را ضروری عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کارگاه و واحد های تولیدی موجود در سطح شهر که دارای کارگران و کارمندان بسیاری هستند متاسفانه کمتر به نماز توجه می شود و توجه به این موضوع یکی از ضروریت ها در بخش بسیج کارگری است.

تقدیر از حضور امام جمعه جوان همدان

 حجت‌الاسلام محمدابراهیم افلاکیان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان نیز با تشکر از اقدامات حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، امام جمعه همدان، تاکید کرد: وجود این فضای صمیمی که اعضا می توانند به راحتی و در آرامش به بیان دیدگاه های خود بپردازند به دلیل وجود شخص حجت الاسلام والمسلمین شعبانی است.

وی در ادامه معرفی افراد معین توسط استادیاران حلقات را کار بسیار خوبی دانست و گفت: گاهی اوقات اساتید عزیز به دلیل مشغله های موجود توانایی رسیدگی مستقیم به امور حلقات راندارند و لذا معرفی یک نفر به عنوان معین اساتید کاری است که می تواند در جهت رشد بیشتر این جلسات به ما کمک کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان در پایان نیز از عدم اطلاع جامعه پزشکی استان با حلقات صالحین خبر داد و گفت: در زمینه برقراری ارتباط بیشتر با جوامع و نهاد های مختلف باید فکری اساسی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha