جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادواره شهدای روحانی بندرعباس برگزار شد

حوزه/دبیر ششمین یادواره شهدای روحانی بندرعباس گفت: طلاب در ۱۵۵ عملیات دوران دفاع مقدس حضور موثر و دقیق داشتند و بعد از آن نیز با حضور در دفاع از حرم و نثار ۴۳ شهید بار دیگر تاثیرگذاری خود را در عرصه های حساس ثابت کردند.

حجت الاسلام موسی خالصی، دبیر ششمین یادواره شهدای روحانی بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، هدف از برگزاری این یادواره را آشنایی مردم بخصوص نسل جوان با نقش و حضور طلاب در دفاع مقدس دانست و گفت: علی رغم تفکر برخی بر اینکه طلاب نقش موثری در دفاع مقدس نداشته اند ولی طلاب با توجه به جمعیت آن ها، تعدادشان در هشت سال دفاع مقدس نسبت به دیگر اقشار جامعه بیشتر بوده است.

 حجت الاسلام خالصی افزود: اکنون ۳۵۰۱ شهید طلبه در سطح کشور در دفاع مقدس داریم که ۱۷ نفر از آن ها از روحانیان بندرعباس هستند و البته این آمار غیر از طلابی است که در دوره های دیگر و بر اثر شرارت های تروریستی و یا اشرار شهید شده اند.

وی به نقش های روحانیان در دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان شد: روحانیان در دفاع مقدس در کسوت  تبلیغی، رزمی نقش آفرینی می کردند که برخی از آنان به فیض شهادت نائل آمدند و گروه رزمی تبلیغی نیز با در دست داشتن اسلحه، در لباس رزمی و عمامه بر سر در عمل و گفتار در میدان دفاع حضور داشتند.

دبیر ششمین یادواره شهدای روحانی بندرعباس افزود: گروه سوم طلاب در کسوت رزمی یعنی دوش به دوش فرماندهان سپاه در خطوط مقدم جبهه به دفاع مشغول بودند که بسیاری از آنها گمنام بوده که بعد از شهادت و تشخیص هویت، روحانی بودن آن ها ثابت می شد.

وی به اهمیت برگزاری یادواره شهدا بخصوص شهدای روحانی پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه برخی از مردم و بخصوص نسل جوان تحت تاثیر برنامه های ساختگی فضای مجازی، ارتباط آن ها با شهدا کم شده است و این برنامه ها زمینه ساز ارتباط آن ها با شهدا است.

حجت الاسلام خالصی به حضور موثر طلاب در عرصه های دفاعی پرداخت و خاطر نشان شد: طلاب در ۱۵۵ عملیات دوران دفاع مقدس حضور موثر و دقیق داشتند و بعد از آن نیز با حضور در دفاع از حرم و نثار ۴۳ شهید بار دیگر تاثیرگذاری خود را در عرصه های حساس ثابت کردند، به طوری که در تیپ امام صادق(ع) گروه زیادی از طلاب به دفاع از حرم رفتند.

وی با بیان اینکه حضور همیشگی طلاب در صف مقدم افتخاری برای روحانیت است، اذعان داشت: طلاب بعد از دفاع مقدس و ایجاد آرامش در کشور در جهاد علمی و در جهت تقویت و طرح مباحث علمی و دفاع از دین وارد شدند.

دبیر ششمین یادواره شهدای روحانی بندرعباس به اهمیت حضور طلاب و نقش آن ها در حفظ یادواره ها و خاطرات شهدای روحانی پرداخت و گفت: طلاب باید در یادواره شهدا و حمایت از چنین برنامه هایی و تبلیغ، گسترش و نشر، تبیین و تشریع این برنامه ها و روایتگری حضور پررنگی داشته و همکاری خوبی در این زمینه با بسیج داشته باشند.

گفتنی است، ششمین یادواره ۱۷ شهید روحانی بندرعباس با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و عموم مردم، شامگاه 13 آبان، در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha