جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسناتی در مزار شهید حججی

حوزه/ حجت الاسلام حسناتی در مراسم اعزام راهیان نور خواهران دانش‌آموزان گفت: شهید حججی به همه سفارش می‌کرد «رفقا ما مسافریم، برای سفرتان رفیق خوب پیدا کنید».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، آیین بدرقه و اعزام راهیان نور خواهران دانش‌آموزان، امروز سه‌شنبه ۱۴ آبان با حضور امام جمعه نجف‌آباد و مسئولان استانی و شهرستانی از مقابل مزار شهید محسن حججی در نجف‌آباد برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد در این مراسم اظهار کرد: در این سفر چیزهایی وجود دارد که ممکن نیست سر کلاس درس، در منزل، در این شهرها  پیدا شود . آنچه که در آن سرزمین وجود دارد حیات و زندگی است، چون شهدا زنده بودند.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به هدف خلقت انسان بیان کرد: خداوند انسان را برای مرگ نیافریده است، بلکه انسان را برای زندگی آفریده است، اگر به شهدا وصل شوید هرگز نمی میرید. شهید حججی به همه سفارش می‌کرد «رفقا ما مسافریم، برای سفرتان رفیق خوب پیدا کنید».

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به آیه ۶۹ سوره نساء "... مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحِینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفِیقاً" بیان کرد: خدای سبحان در قرآن چهار رفیق را معرفی می‌کند که تا آخر با ما همراه هستند و خداوند به ما گفته با این ها رفیق شوید. خداوند در سوره ای که به نام بانوان است رفقای خوب را به ما معرفی می‌کند. 

وی در ادامه تاکید کرد: اگر دوست داری تو هم زنده شوی، جاوید شوی، بزرگ شوی، نابود نشوی، برای همیشه بمانی؛ فرشته ها به تو افتخار کنند، باید آسمانی شوی و شیطان نمی خواهد ما آسمانی شویم. شهدا رفیقان آسمانی هستند که بالهای پرواز ما را برای آسمانی شدن باز می‌کنند.

امام جمعه نجف‌آباد افزود: شهدا زندگانی هستند که در این تاریخ برای ما پیام دارند، پیام شهدا این است که ما فدا شدیم که شما زنده باشید، زندگی کنید و به حیات جاوید برسید.

برپایه این گزارش، در این مرحله از اعزام تعداد ۳۶۰ دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم با ۹ دستگاه اتوبوس طی ۴ روز به مناطق عملیاتی جنوب ایران اعزام می‌شوند.

 انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha