جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جسد دختر محجبه و فعال مدنی مسلمانان درنیویورک پیدا شد

حوزه/ یک دختر مسلمان و از مبلغان حجاب در نیویورک آمریکا، به طرز مشکوکی کشته شده و جسد وی دریکی از پارک های استان آیلند کشف شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک تایمز، جسد دختر مسلمان 25 ساله، یک فعال مدنی و مبلغ حجاب در پارک بلومینگدل در استاتن آیلند نیویورک کشف شد.

هنوز پلیس علت مرگ وی را مشخص نکرده و آن را قتل نمی داند درحالی که بازداشتی در این زمینه صورت نگرفته، به گفته رسانه های خبری آثار محل جرم نشان می دهد که جسد وی  کشان کشان به زیر برگ ها برده شده و لباس های این دختر مسلمان دست نخورده بوده اند.

 ال بیکر سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد که تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارند اما حاضر به اظهارنظر بیشتر در این رابطه نشد. دفتر معاینه پزشکی نیز گفته که علت مرگ هنوز مشخص نیست اما آن ها در انتظار نتایج آزمایش سم شناسی هستند که می تواند هفته ها به طول انجامد.

دانیا درویش ، دوست و رئیس مرکز زنان عایشه در بروکلین، که یک پناهگاه علیه خشونت خانوادگی می باشد گفت:  نمی توانم تصور کنم چه کسی این کار را با او کرده است.

پدر او می گوید: می خواهم بدانم چه اتفاقی برای دخترم افتاده، دلیل آن چیست اما هیچ کس به من چیزی نمی گوید و من فقط منتظرم.او دختر بسیار خوبی بود.

خانم سالم که والدین او اهل مصر بودند در بروکلین بزرگ شده و در نوجوانی عضو فعال مرکز جوانان جامعه مسلمانان آمریکا در بروکلین جنوبی بوده است. در سال 2011 هنگامی که 11 ساله بود در سفری که برای جشن پایان ماه رمضان در عید فطر رفته بود، هنگامی که به خاطر حجابش به او اجازه سوار شدن در اسباب بازی های پارک را ندادند، مقاومتش در مقابل ماموران، خبر ساز شد. کارکنان پارک تفریحی به او گفته بودند که به خاطر حجاب اسلامی اجازه ندارد به خواهر کوچکترش برای سواری بپیوندند. تنش های پس از این واقعه منجر به دستگیری 15 نفر شده بود.

به گفته خانواده او، فعالیت های مدنی-سیاسی این دختر محجبه برای داشتن حقوق مذهبی اش زبانزد بود و وی در راهپیمایی های زیادی شرکت کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha