سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ علی اسدی

حوزه/ شیخ «علی الاسدی» ضمن انتقاد از وعده‌های عملی نشده دولت‌های عراق که در طول ۱۶ سال گذشته موجب نارضایتی مردم عراق شده است، تأکید کرد که عناصر خارجی در صدد سوءاستفاده از مطالبات مشروع شهروندان و انتقام‌گیری از مقاومت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام علی الاسدی رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفتگو با رسانه ها به تشریح تحولات اخیر عراق پرداخت و "فساد سازمانی" دولت پس از سال ۲۰۰۳ را علت ناآرامی‌های کشور توصیف کرد.

حجت‌الاسلام اسدی ضمن تأیید مشروعیت مطالبات مردمی در عراق، عناصر خارجی را به نفوذ و مداخله فرصت‌طلبانه با هدف تخریب ساختار سیاسی کشور و انتقام‌گیری از مقاومت متهم کرد.

وی خاطرنشان ساخت که دشمنان تمرکز خود را بر ایران، حزب‌الله و حشد الشعبی گذاشته‌اند؛ چراکه مهم‌ترین عناصر به شکست کشاندن نقشه‌های آنان و تغییر معادله در خاورمیانه هستند.

این مسئول ارشد مقاومت با اشاره به جایگاه والا و ابتکار عمل مرجعیت در عراق، ابراز خوش‌بینی کرد که این کشور با همت جوانان غیور، آینده بهتری خواهد داشت.

الاسدی با بی‌تاثیر خواندن وعده‌های دولت به تامین خواسته تظاهرکنندگان تصریح کرد: ملت عراق از شعار و وعده خسته شده است، چراکه هیچ‌یک از وعده‌های ۱۶ سال گذشته به ملت و همچنین وعده‌های انتخاباتی، محقق نشده است.

مشروح این مصاحبه در ادامه از منظرتان می‌گذرد:

مردم برای دست یابی به احداقل امکانات به خیابان آمدند

وی تاکید کرد: آنچه در عراق رخ می‌دهد، حرکتی مردمی برای دست‌یابی به خدمات و حداقل‌های زندگی آبرومندانه همانند ملت‌های دیگر است. کم‌کاری سیاستمداران در خدمت‌رسانی، تأمین ضروریات زندگی و رفع اختلافات طبقاتی با مردم بسیار آشکار است.

همچنین فساد مالی و اداری پس از ۲۰۰۳ در دولت‌های پی در پی ادامه داشته است. نه به این معنا که حاکمان قبلی پاک بوده‌اند، بلکه مردم توقع داشتند حاکمانی که بعد از طاغوت می‌آیند، رنج‌های ملت در طول حکمرانی حزب بعث را در نظر بگیرند ولی متأسفانه طبقه سیاسی در این زمینه بسیار فروگذاری کرد.

این تظاهرات با خواسته‌هایی برحق و مشروع آغاز شد، ولی متأسفانه برخی عناصر خارجی و داخلی برای انحراف آن از مسیر حق وارد میدان شدند؛ البته امیدواریم که فرزندان ما به دشمن اجازه تحریف این اعتراضات را ندهند.

دشمنان خارجی در لبنان و عراق از کمبودها برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده کردند

رئیس شورای سیاسی نجبا با اشاره به همزمانی تظاهرات در لبنان و عراق گفت: برخی عناصر داخلی و خارجی برای منحرف کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز به سمت خشونت تلاش کردند تا ضمن تسویه حساب حزبی، ساختار سیاسی را نیز تخریب کنند. البته در ابتدای امر به‌نظر می‌رسید که تظاهرات در راستای مطالبات مردمی است، ولی پس از آن برای ناظران و کسانی که رسانه‌های غربی، عربی و عبری را رصد می‌کردند عیان شد که این برنامه از بیرون طراحی شده است.

آن‎ها با سوءاستفاده از کمبودها و فساد طبقه سیاسی، زمینه را برای زمین زدن کشورهایی که با صهیونیسم جهانی و مزدوران آن مبارزه می‌کنند، فراهم کردند. همین سناریو را در لبنان هم مشاهده می‌کنیم.

مقاومت مهم ترین عنصر شکست توطئه دشمنان در منطقه است و آنها این واقعیت را می دانند

شیخ اسدی با اشاره به وقوع این اعتراضات پس از پیروزهای پی در پی جبهه مقاومت در منطقه تاکید کرد: بی‌شک بین پیروزی‌های محور مقاومت با این تظاهرات ارتباط وجود دارد و کسانی که به‌دنبال برافروختن آتش درگیری هستند، تمام تمرکز خود را بر ایران، حزب‌الله و الحشد الشعبی گذاشتند که مهم‌ترین عناصر به شکست کشاندن نقشه‌های آنان و تغییر معادله در منطقه غرب آسیا هستند.

بیانیه مرجعیت تاثیر زیادی داشت اما نه به اندازه گذشته

وی در ادامه سخنان خود با مقایسه میان تظاهرات 15 اکتبر عراق با تظاهرات چند هفته گذشته گفت: از لحاظ گستره تظاهرات، روز جمعه (۲۵ اکتبر) با روزهای دیگر فرق دارد؛ به‌ویژه آنکه برای این روز مقدمه‌سازی و فراخوان داده شده بود. ملت عراق از شعار و وعده خسته شده است، چراکه همه وعده‌هایی که طی ۱۶ سال گذشته به ملت داده شده و همچنین وعده‌های انتخاباتی، هیچ‌کدام محقق نشده و لذا برنامه دولت هیچ‌گونه تأثیری ندارد.

شیخ اسدی در خصوص بیانیه مرجعیت دینی درباره تظاهرات و اعتراضات اخیر عراق نیز گفت: این بیانیه تأثیر زیادی داشت ولی نه به اندازه گذشته؛ زیرا محور غربی، عربی و عبری حملات تبلیغاتی زیادی علیه مرجعیت سازمان‌دهی کردند.

وی افزود: پس از فتوای مبارک مرجعیت که نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد، این محور کوشید اعتماد ساده‌لوحان را نسبت به این نهاد مقدس سست کند؛ ولی گروهی از ملت با بصیرت توانستند تبعات این هجوم رسانه‌ای و همچنین جایگاه مرجعیت را برای جامعه عراق تبیین کند و در حال حاضر ابتکار عمل به‌دست مرجعیت است.

در تظاهرات حق طلبانه در کنار مردم هستیم

رئیس شورای سیاسی نجبا در پایان درباره وظیفه احزاب و جریان های سیاسی و معترضان برای گذار مسالمت آمیز از شرایط کنونی گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی مسئولیت بزرگی در برابر این ملت مظلوم دارند؛ ملتی که از همه چیز خود در راه حفظ کرامتش گذشت، لذا مقامات باید خطاهای گذشته ساختار سیاسی را به نحوی که به سود کشور باشد اصلاح کنند.

اما در خصوص معترضان، می‌گوییم: ما با شما و از شماییم و در تظاهرات حق‌طلبانه کنارتان هستیم؛ ولی به نفوذی‌ها و مزدوران اجازه ندهید که به میان شما بیایند. ملت عراق با همت جوانان غیور به خواسته‌های خود خواهد رسید و ان شاء الله آینده بهتری در انتظار کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha