جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه

حوزه/ نمایشگاه طرح دانش آموزی «میعاد» ستاد نماز جمعه قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح «میعاد دانش آموزی» ستاد نماز جمعه قزوین که در جنب شبستان مسجد النبی (ص) برگزار شد، گفت: به دست اندرکاران تبریک می گویم که با ابتکار و نوآوری این طرح را اجرایی کردند و الگویی برای ارائه به شهرهای دیگر است.

وی خاطرنشان کرد:امام علی (ع) فرمودند قلب های خود را با ذکر و یاد خدا آباد کنید، چرا که با قلب غیر آباد نمی توان کار اثرگذار انجام داد و کسانی که به خدا وقیامت ایمان دارند صاحب دل های آباد هستند.

 استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خدا می فرماید تنها کسانی می توانند مساجد را آباد کنند که به خدا و روز رستا خیز ایمان دارند و هر کجا مسجد و کار اثرگذاری دیده می شود توسط کسانی صورت میگیرد که ایمان دارند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدا می فرماید هر اشتغالی در زمان نماز جمعه دارید، رها کنید، چرا که این به نفع شماست و نماز هم تمام می شود ولی جمعه به پایان نمی رسد و هر آورده ای از شرکت در نماز جمعه بدست آورده اید را نشر دهید.

وی عنوان کرد: نماز جمعه، عرصه گفتمان دینی و بهترین رسانه در نظام دینی محسوب می شود و باید هر روز بستر سازی بیشتری برای حضور جدی تر اقشار مختلف در نماز جمعه انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در قزوین عنوان کرد: ستاد نماز جمعه قزوین در طرح «میعاد» کار فاخری انجام داده است و باید شروعی باشد برای اجرای طرح ها و برنامه های گسترده تر تا در همه بخش ها نگاه همه جانبه به وجود بیاید و ضعف های موجود کاملا برطرف شود.

وی ادامه داد:باید دغدغه تلاش کنیم تا معدل سنی نمازگزاران جمعه کاهش پیدا کند و تحقق این هدف مهم مستلزم برنامه ریزی دقیق و همه جانبه است.

رئیس شورای حوزه علمیه  قزوین عنوان کرد: انقلاب با مشارکت همه نسل ها به پیروزی رسید و امروز هم باید تمام اقشار پای کار تمام عرصه های انقلاب نظیر نماز جمعه باشند تا کارها به درستی پیش برود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: در نماز جمعه نباید بگوییم ما میزبان هستیم، بلکه باید کاری کنیم همه اقشار خود را میزبان نماز جمعه بدانند و پای کار فعالیت ها و برنامه ها باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha