پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فیروزی مدیر مدرسه علمیه نقده

حوزه/ حجت الاسلام فیروزی گفت: پیشوای یازدهم به دلیل آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت حضرت مهدی(عج)، وجود فرزند خویش را مخفی نگه می‌داشتند و حتی برخی سؤالات را به کتب شیعه و علمای دین رجوع می‌دادند تا مردم آماده باشند.

حجت الاسلام حسین فیروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) در ضمن روایتی به شعیان این چنین توصیه می‌کنند که" کُونوا لَنا زَیْنا وَلا تَکونوا عَلَیْنا شَیْنا " زینت اهل بیت باشید و به گونه‌ای زندگی کنید که مردم با دیدن شما به یاد ما بیافتند، ما هم باید در دوران غیبت مصداق این حدیث باشیم.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در طول ۲۷ سال زندگی خود خدمات زیادی برای شیعه انجام داده است که از آن جمله می‌توان به کادر سازی توسط حضرت اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده افزود: در دوران امام حسن عسکری(ع) شیعیان ارتباطشان با حضرت قطع نبود و این ارتباط از طریق شبکه وکالت به صورت منظم بود.

وی اضافه کرد: پیشوای یازدهم به دلیل آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت حضرت مهدی(عج)، وجود فرزند خویش را مخفی نگه می‌داشتند و حتی برخی سؤالات را به کتب شیعه و علمای دین رجوع می‌دادند تا مردم آماده باشند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha