چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی

حوزه/ مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی تصریح کرد: تلاش حوزه و دانشگاه در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، مقدمه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که برگزاری کرسی های آزاداندیشی و فرهنگ سازی در این باره در سطح دانشگاه ها و حوزه های علمیه از جمله مهم ترین مطالبات و خواسته های مقام  معظم رهبری از حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: از نگاه رهبر معظم انقلاب، تحول در علوم انسانی در سایه توجه به کرسی های آزاداندیشی و تولید علم، زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است و باید همه نخبگان، اساتید و طلاب و فضلا و نیز اندیشمندان و فرهیختگان دانشگاهی به این مهم به سهم و وُسع خود توجه کنند.

وی افزود: از سویی باید توجه داشت که حرکت جامعه ما و جامعه جهانی به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی، حرکتی است که به صورت قهری در حال انجام است، به این معنا که چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا و عالم اسلام به این سمت و سو، گرایش دارد، اما آن چه وظیفه ماست این که شتاب و سرعت این حرکت را بیشتر کنیم تا زودتر به این تمدن که مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است نزدیک و نزدیک تر شویم.

این استاد و محقق حوزوی همچنین گفت: در همین راستا، به طور خاص مجامع حوزوی و دانشگاهی، نظریه پردازان و متفکران می بایست بر اساس مبنای اسلامی، به برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تولید علم اهتمام داشته باشند و نه بر مبنای تفکرات الحادی و منحط غربی، ضمن آن که در این جهت می بایست اندیشمندان و متفکران، نظریات خود را آزادانه بیان کنند و در فضای علمی و منصفانه باید این مباحث مطرح شود.

وی افزود: طبعاً این نظریه ها و ایده ها باید در چنین فضایی مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا این فرآیند کمک کند به افزایش سرعت و شتاب حرکت ما به سمت تولید علم و تمدن نوین اسلامی که قطعاً حمایت جدی رسانه ها از این فرآیند، لازمه تحقق این مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی بیان داشت: به عقیده بنده، حتی نگاه ما باید فراتر از داخل کشور باشد چرا که امت اسلام نیاز به این مباحث دارد و این در حالی است که ما در گذشته به خوبی حق کرسی های آزاداندیشی را ادا نکرده ایم و ان شاءالله در شرایط کنونی و نیز آینده، بیش از پیش به این مهم پرداخته شود تا شاهد پررونق تر برگزار شدن آن ها باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha