جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه توسعه مسجد ریچموند در کالیفرنیا معرفی شد

حوزه/ مسلمانان ریچموند کالیفریا قصد دارند مجتمع اسلامی خود را توسعه داده و مسجد جدید و بزرگتری با ظاهر سنتی و گنبدهای مرتفع بسازند که این طرح به نظر می رسد از پشتیبانی شورای شهری برخوردار باشد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از richmondstandard،  طرح پیشنهادی از سوی جامعه اسلامی شهرستان غربی کنترا کوستا در شهر ریچموند واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا، برای توسعه دادن محوطه و ساختمان مسجد با پشتیبانی شورای شهری محلی مواجه شد.

دکتر محمد انوان الزمان ، رئیس این جامعه اسلامی اعلام کرد ما درصدد هستیم طرح ایجاد ساختمانی به وسعت 2 هزار و 500 فوت مربع را به علاوه طبقه دوم بر روی 18 هزار فوت مربع در محله شمال و شرق را به تصویب برسانیم. علاوه بر سالن نمازخانه، فضای کتابخانه، اتاق های کار و دفاتر، فضای کلاس ها برای یادگیری و محلی برای بازی کودکان نیز فراهم خواهد شد و همچنین مکانی برای برنامه ها و گردهمایی های مسجد نیز خواهیم داشت.

وی افزود: طبق طرح های ارائه شده در پروژه، عناصر معماری این بنا شامل «برج های گنبد و طاق های طرح داد در امتداد ارتفاعات شرقی و غربی خواهد بود.

در اسناد ارائه شده آمده است که این گنبدها تقریبا 30 فوت ارتفاع داشته و منظره زیبایی خواهند داشت. مسجد قرار است تاحد ممکن با ساختارهای مساجد سنتی مشابهت داشته باشند و نور طبیعی که از درها و پنجره های زیرین طرح دار به مسجد داخل می شوند زیبایی این مسجد را چندین برابر خواهند ساخت.

این پروژه قرار است در جلسه علنی عمومی کمیسیون برنامه ریزی در روز پنجشنبه بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha