پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد بنگلور به کودکان نمازگزار دوچرخه هدیه داد

حوزه/ طرح تشویقی برای کودکانی که در نماز صبح شرکت کرده بودند در بنگلور هندوستان به اجرا گذاشته شد و به 99 کودک دوچرخه های نو اهداء گردید.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ilmfeed، یک مسجد محلی در بنگلور هند ، برای تشویق کودکان به شرکت در نمازهای فجر (صبح) دوچرخه های نو و دست نخورده به نمازگزاران کودک اهدا کرده است.

99 کودک مسلمان در بنگلور پس از پایان 40 نماز صبح در مسجد حاجی سراسماعیل، دوچرخه های هدیه دریافت کردند.

در این طرح در مجموع 200 کودک ثبت نام کرده بودند و کودکانی که موفق نشدند 40 روز کامل در نمازهای صبحگاهی شرکت کنند، به جای دوچرخه ساعت مچی دریافت کردند.

جالب است که کمیته مساجد پس از شنیدن موفقیت این طرح  قصد دارد با حمایت مالی از اجرای شدن آن در مساجد دیگر نیز پشتیبانی کند.

مسجد بنگلور نخستین مسجدی نیست که این ابتکار را آغاز کرده و این طرح پیش از این درمالزی نیز به اجرا گذاشته شده بود.

در ماه می سال 2019 ، مسجدی در کلانتان مالزی ، قول دوچرخه رایگان برای کودکانی که در تمام ماه مبارک رمضان در نماز شرکت می کردند ، داده است.

در اوایل سال 2018 ، مسجدی در استان البیره مصر نیز مسابقه ای را برای ترغیب کودکان به شرکت در نمازهای صبح گذاشته بود و برای کسانی که موفق شدند 40 روز متوالی در مسجد نماز بخوانند ، پاداش هایی درنظر گرفته شد.

ایده این مسابقه از طرح مشابهی در مسجد سلطان سلیم در منطقه فاتح استانبول گرفته شده است که به کودکانی که 40 روز پشت سر هم در نماز صبح حضور داشتند ، هدایا و دوچرخه اهدا شد.

در ماه ژوئیه سال 2018 ، شهرداری قونیه در ترکیه نیز پروژه «بیا به مسجد و از آن لذت ببر» را اجرا کرد که کودکان بین 7 تا 14 سال را تشویق می کرد تا روزانه 40 روز متوالی نماز صبح بخوانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha