جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راسم تجلیل از 35 هزار خادم ایستگاه های صلواتی اربعین استان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: عبادت و عبودیت واقعی بدون ولایت حقیقی اتفاق نمی افتد و لذا کسی نمی تواند دین دار واقعی باشد مگر این که تحت ولایت ولی الله باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از ۳۵ هزار خادم ایستگاه های صلواتی اربعین استان همدان، با بیان این که یکی از نکات حساس در جوامع متدین این است که ما دنبال آن هستیم تا به مراحلی از عبادت دست پیدا کنیم، اظهار داشت: در بین متدینین برخی از موارد حقیقت های دینی اشتباه بیان می شود که نتیجه آن انتخاب راه اشتباه توسط افراد خواهد بود.

وی افزود: همان کسانی که سبب خانه نشین شدن امیرالمومنین(ع) شدند نیز افراد بی دینی نبودند بلکه راه را اشتباه رفته بودند و می گفتند برای ما فرقی نمی کند به دنبال علی(ع) باشیم یا دیگران چرا که در هر صورت به عبودیت الهی خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر این که وجود کج فهمی در جامعه ای که بنا دارد به خدا برسد نتیجه اش واقعه عاشورا می شود، بیان داشت: همان کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند ماحصل همان نسلی بودند که امام علی(ع) را خانه نشین کردند.

وی تصریح کرد: عبادت و عبودیت واقعی بدون ولایت حقیقی اتفاق نمی افتد و لذا کسی نمی تواند دین دار واقعی باشد مگر این که تحت ولایت ولی الله باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به این که منظور ما از دین داری، دین خداوند است نه دین های ساختگی که به تعبیر قرآن جز آرزوهای افراد است، ابراز داشت: اگر بدون حسین بن علی(ع) باشیم و ولی خدا را از جامعه حذف کنیم، دین داری غیر ممکن است.

وی با تاکید بر این که دائما احتیاج داریم که مسیر درست را گم نکنیم بیان داشت: صراط مستقیم را تنها ولی خدا می تواند مشخص کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع) یادآور شد: در حدیثی از امام عسگری(ع) بیان شده است که دو ویژگی وجود دارد که بالاتر از آن ها قابل تصور نیست و آن دو عبارتند از، ایمان به خدا و سود رساندن به برادان دینی.

وی ادامه داد: این که خادمان عزیز در موکب سختی ها را تحمل می کنند بدانند ثواب این کار، یعنی خدمت رساندن به براداران دینی آن هم برادرانی که زائر امام حسین(ع) هستند با هیچ چیز در دنیا قابل تصور نیست و لذا امروز باید سجده شکر به جا بیاورید که خداوند این توفیق را به شما داده است که در موکب ها نوکری زائران حسینی را بکنید البته این نوکری، پادشاهی در عالم است.

امام جمعه همدان به تشریح معنای عبادت واقعی از دیدگاه امام حسن عسگری(ع) پرداخت و گفت: با وجود آنکه نماز، روزه، مشکی پوشیدن در این ایام و موکب داری عبادت است اما عبادت واقعی عبادتی است که که در موکب ها فکر کنید برای چه کسی خدمت می کنید؟

وی خاطر نشان کرد: دوری و نزدیکی یا بزرگ و کوچک بودن موکب و به صورت کلی کمیت مهم نیست بلکه عبادت واقعی این است که برای حسینی که باید آموزه ها و تعالیمش در جامعه اجرا شود عزاداری و خدمت کنیم نه برای امام حسینی که یک نصف روز از او شناخت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که عبادت واقعی این است که من بدانم دنباله رو کدام حسین هستم، اظهار داشت: گاهی از موارد جامعه برای این حسینی عزاداری می کند که به اندازه همان نصف روز از او شناخت دارد در حالی که حسین واقعی حسینی است که از مدینه شروع شده، ۵۸ سال زندگی کرده و تعالیم و آموزها مدیریتی و حرف های بسیاری برای جامعه دارد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شهید شد تا ارزشهای دینی بماند، اظهار داشت: آنچه این موکب ها و عزاداری ها باید آن را احیا کنند حفظ ارزش های الهی است.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به حضور خود در بین زائران اربعین حسینی در کشور عراق یادآور شد: خوب بود فرصتی به وجود می آمد تا در این مراسم تعدادی از موکب داران به بیان نظرات خود بپردازند و به مشکلات به وجود آمده نیز اشاره ای می کردند.

وی افزود: ما قدردان زحمات همه عزیزان هستیم اما قطعا می توانیم با در کنار هم قرار دادن شنیده ها به یکدیگر کمک کنیم و خدمات بهتری را برای زائران ارائه دهیم و لذا پیشنهاد بنده نیز همین است که قبل از اربعین سال آینده این گردهمایی تشکیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha