جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابراهیمی

حوزه/ حجت الاسلام ابراهیمی از ثبت ۲۸۲موقوفه در خمینی شهر و ۱۱ حوزه علمیه وقفی در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: شهرستان خمینی شهر دارای نه بقعه و ۶۸۰موقوفه و ۲۵۰۰رقبه است.

وی با بیان این مطلب که وقف یک سنت ماندگار و باقیات الصالحات محسوب می شود، افزود: به دلیل کافی نبودن آب جهت رفع نیاز زائران در محل امامزاده سید محمد خمینی شهر، به همت اداره آبفا یک منبع ۱۶۰هزار لیتری آب در امامامزاده سید محمد به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به وقف مادر شهید محمد علی کاشی اشاره کرد و افزود: مادران شهدا فرزندان خود را وقف اسلام می کنند و این مادر نیز منزل مسکونی خود را در راستای گسترش مسجدحضرت رسول(ص) منطقه آدریان خمینی شهر وقف نموده است‌.

حجت الاسلام ابراهیمی به موقوفه هایی که در سال جدید صورت پذیرفته اشاره ای کرد و گفت: در سال جدید سه وقف انجام شده است که این وقف ها شامل یک منزل برای امامزاده حمیده خاتون و رشیده خاتون (علیهم السلام) شهر درچه و یک حسینیه در شهر کوشک بوده است؛ همچنین شهرستان خمینی شهر دارای ۱۱ حوزه علمیه وقفی است که ۹ حوزه برای برادران و ۲ حوزه در دسترس خواهران برای کسب معارف و علوم اهلبیت (ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر از موقفات شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۸۲موقوفه در شهرستان ثبت گردیده و بیشتر نیاتی که افراد برای موقوفات خود دارند وقف روضه خوانی اهل بیت(علیهم السلام) و بسط و گسترش مساجد شهرستان است.

وی تصریح کرد: در راستای تثبیت مالکیت موقوفات، سند اخذ می شود، هیچ موقوفه ای به نام‌اداره اوقاف ثبت نمی شود و به نام همان موقوفه است و اداره قانونی آن موقوفه و ثبت آن بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است.

حجت الاسلام ابراهیمی، انتخاب امین و هیئت امنا برای موقوفات را یکی دیگر از برنامه های اوقاف اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در باره عملکرد واحد ثبتی این اداره اظهار کرد: ۵۰پرونده در جریان است که سه مورد از این پرونده ها به سه امامزاده سید محمد (ع) و سید اشرف(ع) و حمیده خاتون و رشیده خاتون شهر درچه ارتباط دارد.

وی در مورد طرح های فرهنگی به طرح آرامش بهاری در ایام نوروز وضیافت الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان و برپایی جشنهای دهه کرامت و غدیر و همچنین طرح بصیرت عاشورایی  شامل برنامه های شیر خوارگان حسینی، رهروان زینبی، احلی من العسل و برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی از دیگر فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر است.

حجت الاسلام ابراهیمی ثبت نام بیش از ۸۰۰نفرشرکت کننده در چهل و دومین مسابقات قرآنی را از بارزترین فعالیت ها خواند و ابراز کرد: در این مسابقات۹ نفر به رتبه استانی راه یافتند که از بین آنها چهار نفر به مسابقات کشوری رسیدند.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha