جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/ سکینه رضایی مادر شهید محمدعلی کاشی، تنها دارایی خود را که یک باب منزل مسکونی به مساحت ۲۲۵ متر مربع به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان بود، وقف مسجد حضرت رسول(ص) محله آدریان خمینی شهر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سکینه رضایی مادر شهید محمدعلی کاشی، تنها دارایی خود را که یک باب منزل مسکونی بود در حضور امام‌جمعه خمینی شهر و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و مسعود مقتدایی، رئیس بنیاد شهید این شهرستان، وقف مسجد حضرت رسول(ص) محله آدریان خمینی شهر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر در این جلسه اظهار کرد: وقف یکی از مهم ترین سنت های اسلام است که در هفته وقف این سنت حسنه پررنگ تر می شود.

امام جمعه خمینی شهر ادامه داد: مادران شهدا فرزندان خود را در راه اسلام وقف کردند و مادر شهید کاشی با تقدیم فرزند خود در راه حفظ اسلام، از وقف کردن تنها دارایی خود که یک باب منزل مسکونی به مساحت ۲۲۵ متر مربع به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان نیز دریغ نکرد، این موقوفه جهت توسعه مسجد رسول اکرم (ص) منطقه آدریان خمینی شهر انجام شد.

 

وی با بیان این مطلب که خانواده های شهدا الگوی مبارزان و قهرمانان هستند افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران در وقف جان و مال از هیچ چیزی دریغ نمی کنند و امید است مومنین جامعه اسلامی در مورد مساله وقف تامل بیشتری داشته باشند و افراد متمکن بخشی از اموال خود را در امور عام المفعه وقف کنند تا صرف کارهای خیر از جمله رفاه عمومی تعلیم وآموزش و نشر مکتب اهلیبیت (ع) شود.

این استاد حوزه تصریح کرد: مردم می توانند با تاسی به اهلبیت (ع) اموال خود را وقف کارهای عام المنفعه کنند تا بسیاری از اقشار مردم از فوائد آن بهره مند گردند.

امام جمعه خمینی شهر با توجه به نیازهای روز جامعه در مورد وقف اموال توضیح داد: در جامعه کنونی و با شرایط به وجود آمده وقفهایی سودمند است که در بحث درمان و بهداشت یا ایجاد مکانهای آموزش برای جوانان و نوجوانان در حال تعلیم و تربیت و همچنین کمک به حوزه های علمیه در ترویج مکتب اهلبیت (ع) باشدو یک مسیر روبه رشد وتعالی را طی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وقفی سودمند و مفید است که بتواند در راستای تقویت ارکان اقتصادی و فرهنگی جامعه اسلامی باشد و چنین وقفی بجا و زیبنده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha