شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان استرالیا خواستار نگهبان مسلح برای مساجد هستند

حوزه/ شورای ملی امامان جماعت استرالیا اعلام کرده که قصد استخدام نگهبانان مسلح برای مراکز دینی و مساجد را دارد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  دیلی میل، پیشوایان مسلمان در استرالیا از دولت خواستار نگهبانان و محافظین مسلح در خارج از مساجد و مراکز اسلامی شدند.

بلال رئوف ، سخنگوی شورای ملی امامان جماعت استرالیا (انیس) در این باره گفت: اشخاصی با طرح های جنایتکارانه مساجد، کنیسه ها و کلیساها را هدف قرار داده اند زیرا نماگزاران در هنگام عبادت بیشترین آسیب پذیری را دارند.

شورای انیس برای استخدام نگهبانان مسلح در خارج از ساختمان های مذهبی، برای مقابله با تهدیدات افراط گرایان جناح راست اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: منصفانه این است که بگوییم استخدام نگهبانان مسلح یک گزینه است، ما با مقامات به صورت مناسب همکاری خواهیم کرد. اما امیدواریم مجبور به این کار نشویم. پس از کرایست چرچ و افزایش اسلام هراسی و تهدیدات علیه مساجد، به این نتیجه رسیدیم که باید کمیته ای در این رابطه تشکیل دهیم و استخدام نگهبان مسلح فقط یکی از گزینه های پیشنهادی است و قطعی نیست.

گفتنی است این اعلامیه در حالی منتشر می شود که اخیرا مساجد استرالیا و نیوزینلد با حملاتی از سوی نژادپرستان روبرو بوده اند. در تاریخ ۱۱ سپتامر گذشته دیوارهای مساجدی در پارک هلند در بریزبن با صلیب شکسته مخدوش شدند و عباراتی به حمایت از مهاجم حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ نیز دیده شد.

در همان مسجد حضور یک مهاجم ناشناس و مسلح به چاقو نگرانی مسلمانان را به حدی برانگیخت که مجبور شدند درها را از داخل قفل کنند، همزمان به مسجد جامع در کانبرا خساراتی وارد شد.

 لازم به ذکر است در حمله مهاجم نژادپرست استرالیایی تبار به دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند در ۱۵ مارس امسال، ۵۱ نمازگزار جان خود را از دست داده و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند.

اگرچه مقامات نیوزیلند پس از آن حادثه، ضمن اعلام همدردی با مسلمانان اقداماتی را برای جلوگیری از حواث مشابه انجام دادند اما همچنان فضای اسلام ستیزی وجود دارد. امید است مسلمانان از این حادثه به خوبی بهره برداری کرده و فعالیت های بیشتری را برای معرفی اسلام انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha