پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نخستین زن مسلمان در ویرجینیا به سنای ایالتی راه یافت

حوزه/ غزاله هاشمی مسلمان هندی-آمریکایی تبار، نخستین زن مسلمانی است که به نمایندگی از حزب دموکرات در انتخابات سنای ایالت ویرجینیا پیروز می شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehill،  غزاله هاشمی، نخستین زن مسلمانی است که از حزب دموکرات در انتخابات سنای ایالت ویرجینیای آمریکا پیروز شد و به مجلس سنای ایالتی راه یافته است.

وی توانست رقیب خود سناتور گلن استورتوانت نامزد جمهوری‌ خواه را در رای‌ گیری منطقه ای ایالت ویرجینیا شکست دهد و به سنای این ایالت راه پیدا کند.

هاشمی استاد دانشگاه بوده و در دوران کودکی با خانواده خود از هندوستان به ایالت متحده مهاجرت کرده است. شعارهای وی در رقابت های انتخاباتی  مبارزه با خشونت های مسلحانه و تاکید برآموزش و پرورش بود.

هاشمی بعد از پیروزی در این انتخابات با انتشار پیامی  در توئیتر اظهار داشت: این پیروزی تنها متعلق به من نیست. این پیروزی متعلق به همه شما است که باور داشتید ما باید در ویرجینیا دست به تغییراتی بزنیم. شما که احساس کردید صدایی ندارید و به من اعتماد کردید تا نماینده و صدای شما باشم.

لازم به ذکر است انتخابات مجلس نمایندگان و سنا در دو ایالت ویرجینیا و کنتاکی آمریکا روز سه شنبه گذشته برگزار شد و نمایندگان حزب دمکرات‌ در هر دو ایالت به پیروزی دست یافتند.

اخیرا زنان مسلمان زیادی در آمریکا به محافل سیاسی راه می یابند.

 قبلاً ، بسیاری از زنان مسلمان اخیراً در محافل سیاسی دستاوردهایی داشته اند.

به عنوان مثال  زلفت سوره نخستین زن مسلمانی بود که در ماه سپتامبر کرسی مترو در نشویل را به دست آورد، هرچند با تهدیدات اسلام هراسی زیادی مواجه شد.

همچنین در سال 2018 ، ایلهان عمر به عنوان نخستین بانوی کنگره سومالیایی-آمریکایی (و دارای حجاب) در ایالات متحده انتخاب شد.

علاوه بر این ، رشیده طالب یک عضو کنگره فلسطینی و آمریکایی، نیز به عنوان نماینده سیزدهمین ناحیه کنگره میشیگان انتخاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha