جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

امام جمعه بجنورد گفت: کسانی هستند که در عصر غیبت حضرت مهدی (عج) به امامت ایشان ایمان دارند و منتظر ظهور ایشان هستند که این‌ها بهترین مردم در هر زمانی هستند و غیبت در نزد آنها به منزله مشاهده و ظهور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسئولان، با گرامیداشت سالروز آغاز امامت امام عصر (عج)، به تبیین بحث ظهور منجی در آیات و روایات پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جایگاه انتظار در روایات، اضافه کرد: امام سجاد (ع) از امام حسین (ع) نقل می‌کند در جنگ صفین پیرمردی از اهل شام عصا به دست و قد خمیده خدمت امام علی (ع) آمد و گفت، شنیدم دارای فضائل بسیاری هستی، وقت را غنیمت دانستم و نزد شما آمدم، پیرمرد پرسید بهترین اعمال نزد خداوند متعال چیست، امام علی (ع) فرمود: دوست‌داشتنی‌ترین اعمال نزد خداوند عزوجل انتظار فرج حضرت مهدی (عج) است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همچنین از شیخ صدوق روایت داریم ابو خالد کابلی خدمت امام سجاد (ع) رسید و از ایشان پرسید، کسانی که اطاعت و محبت به آنها بر من واجب است به بنده معرفی کنید، حضرت همه امامان را نام برد و وقتی به نام امام زمان (عج) رسید با شدت گریست و فرمود، کسانی هستند که در عصر غیبت حضرت مهدی (عج) به امامت ایشان ایمان دارند و منتظر ظهور ایشان هستند که این‌ها بهترین مردم در هر زمانی هستند و غیبت در نزد آنها به منزله مشاهده و ظهور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملزومات قرار گرفتن در زمره زائران واقعی، اظهار کرد: روزی حلال اولین کاری است امام زمان (عج) دوست دارد مردم در زندگی‌های خود داشته باشند؛ زیرا روزی حلال دل ایشان را شاد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: منتظر واقعی در روی زمین کسی است که در زندگی واجبات را انجام و محرمات را ترک کند تا بتواند سرباز خوبی برای امام زمان (عج) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه انصاف با مردم از دیگر ویژگی‌های شخص منتظر است، افزود: یک مسلمان زمانی می‌تواند منتظر واقعی برای امام زمان (عج) باشد که در همه کارها و شئون زندگی انصاف را رعایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha