پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر محمد حیدری

حوزه/ خوشبختانه جهاد دانشگاهی به خصوص در قم موفقیت بسیار خوبی در این زمینه کسب کرده و مشکلات عدیده خانواده ها را نیز حل کرده است و از برون رفت میلیون ها دلار در هر سال از کشور نسبت به درمان ناباروری جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد حیدری امروز در دیدار مدیران جهاد دانشگاهی قم و اعضای برگزاری دومین جشنواره ملی مهدویت با حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: جهاد دانشگاهی نهادی مولود انقلاب اسلامی است؛ این نهاد در ابتدای انقلاب مدیریت دانشگاه ها را در ایام تعطیلی دانشگاه ها به عهده گرفت.

وی افزود: وظیفه اصلی جهاد دانشگاهی استفاده از ظرفیت های دانشگاهی در تولید و صنعت و پژهش و...جامعه است؛ جهاد دانشگاهی به دنبال آن است که کشور را از وابستگی علمی به خارج نجات دهد و یا نیازهای کشور را در عرصه های علمی و فنی را رفع کند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از معدود نهادهایی است که وابستگی مالی به دولت ندارد و هم و غم خود را برای توسعه کشور و نظام اسلامی به کار بسته است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: این واحد ۱۳ سال است که در قم آغاز به کار کرده است؛ زمینه اصلی فعالیت این مرکز، فعالیت های پزشکی و درمانی است که مهندسی و... است.

وی گفت: قطعا در آینده نه چندان دور پزشکی به سمت جراحی ها و دارودرمانی نخواهد رفت و بیشتر از سلول های بدن برای درمان افراد استفاده خواهد شد؛ جهاد دانشگاهی کلید این جریان را در کشور در دست داشته است.

حیدری تصریح کرد: از همین طریق، جهاد دانشگاهی قم جزو ۱۰ مرکز اصلی درمان ناباروری است و اسلام نیز توجه خاصی به این مساله دارد؛ امروز نیز مساله ناباروری مشکلات اجتماعی خاصی در کشور ایجاد کرده است؛ خوشبختانه این واحد به خصوص در قم موفقیت بسیار خوبی در این زمینه کسب کرده و مشکلات عدیده خانواده ها را نیز حل کرده است و از برون رفت میلیون ها دلار در هر سال از کشور نسبت به درمان ناباروری جلوگیری کرده است.

وی گفت: ۷۰ تا ۹۰ مرکز رسمی دولتی و خصوصی در کشور خدمات درمان ناباروری در کشور را ارائه می دهد و این موفقیت به دلیل اعتماد به جوانان مومن انقلابی در جهاد دانشگاهی شکل گرفته است.

مسئول دومین جشنواره ملی مهدویت تصریح کرد: جشنواره ملی مهدویت به دلیل سابقه خوب فرهنگی جهاد دانشگاهی قم به این واحد واگذار شد و اولین دوره این جشنواره در سال گذشته برگزار شد؛ امسال دومین جشنواره ملی مهدویت با رویکرد مقدمه سازی ظهور و تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار می شود.

وی گفت: چند عنصر اعتقادی هویت ساز جامعه ایرانی است که از جمله این عناصر می توان به مؤلفه عاشورا و انتظار اشاره کرد؛ شیعیان بر این باور هستند که هرچه دنیا بر وفق مراد هم باشد همیشه باید منتظر ظهور منجی حقیقی جهان باشیم.

حیدری یادآور شد: این جشنواره در بخش های فرهنگی و هنری در سطح کشور برگزار خواهد شد و مراسم آغاز رسمی این جشنواره نیز امروز ظهر در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha