جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در قم-2

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به موضوع تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم از سوی حوزه، گفت: در عرصه تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب لازم است حوزه پیشتاز سایر نهادها باشد. این خواسته جدّی مدیریت حوزه های علمیه از مدیران استانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران برگزار شد، بر ارتقای کیفی آموزشی، اخلاقی و درسی  مدارس علمیه  استان ها تأکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور، تبیین رسالت روحانیت برای طلاب جوان، تلاش برای جذب جوانان مومن و انقلابی به حوزه را از دیگر مأموریت های مدیران حوزه های علمیه استان ها برشمرد و اظهار کرد: در ارتباط با مسئله جذب جوانان به حوزه، باید به موضوع "کیفی پذیری" توجه شود. البته در همین رابطه ستاد جذب نیز راه اندازی شد و لازم است مدیران که در عرصه جذب جوانان تجربیاتی دارند با این ستاد همکاری کنند.

آیت الله اعرافی افزود: از دیگر رسالت های مدیران حوزه در استان ها، برگزاری کیفی دروس خارج در استان ها، نظارت و دقت نظر در برگزاری دروس خارج و فعالیت درست و صحیح اساتید خارج است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، دانش افزایی اساتید و برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در مدارس علمیه را از دیگر مأموریت های مدیران حوزه های علمیه استان ها برشمرد و در عین حال تقویت علمی اساتید در حوزه ادبیات عرب در مرکز تخصصی تربیت مدرس را ضروری دانست.  

آیت الله اعرافی ادامه داد: نکته ای که لازم است مدیران حوزه های عملیه به آن توجه کنند، بحث موقوفات حوزوی است، مواردی وجود دارد که مورد تصرف سایر نهادها قرار گرفته، باید این موقوفات برای حوزه آزاد سازی شود تا حوزه های علمیه از آنها بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم از سوی حوزه، افزود: در عرصه تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب، لازم است حوزه پیشتاز سایر نهادها باشد. این خواسته جدی مدیریت حوزه های علمیه از مدیران استانی است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش و همراهی مدیران حوزه ها، مدارس و طلابی که در حادثه سیل امسال در استان های خوزستان، گلستان و لرستان حضور جدی داشتند و توانستند با فعالیت جهادی خود گره از مشکلات سیل زدگان باز کنند و سبب آرامش دل های مردم شوند، قدردانی و تشکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان از خدمات مدیران سابق حوزه های برخی استان ها تقدیر و تشکر کرد و خواستار تلاش برای رشد علمی و اخلاقی مدارس و طلاب از سوی مدیران جدید شد.   

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha