چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سید مرتضی بختیاری

حوزه/ بختیاری از فعالیت حدود ۳ هزار مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در کشور خبر داد و گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد زمینه درآمد باثبات همراه با تکریم از برنامه‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال تولید ملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، سید مرتضی بختیاری، امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه رشت، به میزبانی دفتر وی، با تأکید بر ضرورت ایجاد مشاغل پایدار برای مددجویان مستعد، گفت: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با ایجاد زمینه درآمد باثبات همراه با تکریم از برنامه‌ها و اقدامات مهم این نهاد در سال تولید ملی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ترویج فرهنگ‌ کار و تلاش در جامعه به‌ ویژه در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد، افزود: هدف گذاری برای ایجاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی پایدار برای مددجویان تا پایان سال جاری از برنامه های اصلی این نهاد است.

بختیاری از ساخت و تحویل هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلانی در سال جاری خبر داد و گفت: ساخت و تعمیر مسکن برای محرومان از برنامه‌های اساسی و مهم کمیته امداد است که با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد از اجرای طرح «دوباره زندگی» باهدف برگشت دوباره زوجین به زندگی در کمیته امداد خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت پایلوت برای ۱۶۰ خانوار در استان قم که متارکه کرده بودند با موفقیت اجرا شد و قرار است در کل کشور نیز اجرایی شود.

بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار مرکز نیکوکاری در کشور در حال فعالیت است، تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در حال فعالیت هستند و شناسایی محرومان هر منطقه و رفع مشکلات آن‌ها هم از طریق هیئت امنای مساجد انجام می‌شود.

وی به اهمیت مقوله مددکارمحوری در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰ درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که درصدد هستیم برای رسیدگی به پرونده و مشکلات همه این زنان سرپرست خانوار از مددکار خانم بهره گرفته و روند بازدیدها و حل مشکلات خانوارها با سهولت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha