جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بهره‌برداری هزار واحد مسکونی برای مددجویان گیلان

حوزه/ هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان گیلان، با حضور رئیس کمیته امداد و رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، مراسم افتتاح هزار واحد مسکونی برای مددجویان استان گیلان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر اینکه داشتن مسکن مناسب حق همه محرومان است، گفت: ساخت، تعمیر و تجهیز مسکن برای نیازمندان با قوت بیشتری در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با اشاره به ساخت دو هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلانی افزود: هزار واحد از این منازل با اعتبار ۴۳ میلیارد تومان به مددجویان واگذار شد و هزار واحد دیگر نیز با مشارکت سپاه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بختیاری با بیان اینکه ساخت مسکن با اولویت زنان سرپرست خانوار و ایتام انجام می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با حمایت دولت و کمک خیران بتوانیم برای هشت هزار مددجوی فاقد مسکن در گیلان ساخت مسکن را آغاز کنیم.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: علاوه بر ساخت دو هزار واحد مسکن برای محرومان، تعمیرات برای بیش از ۳۵۰۰ واحد مسکن هم انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال جاری ۱۷۰ هزار شغل توسط مددجویان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته یک سوم اشتغال کشور توسط مددجویان کمیته امداد انجام شد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای خانوارهای تحت حمایت این نهاد است.

رئیس کمیته امداد یادآور شد: طی ۲۳ سال گذشته ۷۰۰ هزار خانوار با ایجاد شغل و رسیدن به درآمد پایدار از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شده‌اند که امیدواریم این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

تجلیل از کمیته امداد و سپاه برای اقدامات مؤثر در محرومیت‌زدایی

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور نیز با قدردانی از مجموعه کمیته امداد و سپاه برای اقدامات مؤثر در محرومیت‌زدایی گفت: ساخت مسکن یکی از اقدامات ارزشمند است که در مسیر رشد و توسعه کشور انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ادامه روند ساخت و تعمیر مسکن محرومان افزود: داشتن مسکن حق همه مردم به ویژه نیازمندان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت و تلاش و همدلی همه مسئولان، این اقدام برای همه افرادی که فاقد مسکن هستند، انجام شود.

نوبخت تصریح کرد: تلاش ما این است تا در کنار توسعه کشور اقدامات ویژه‌ای برای رفع مشکلات محرومان انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha