پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله گنبدی(ره)

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: آیت الله گنبدی در کنار مسجد عاشورای شهر ملایر داخل خانه ای بسیار ساده زندگی می کرد و وضع زندگی او از حد معمول نیز ساده تر بود.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان این که آیت الله حاج شیخ جلال الدین لطیفی گنبدی در خانواده ای عالم پرور، رشد کرده بود، اظهار داشت: پدر آیت الله گنبدی، آیت الله شیخ علی گنبدی که از علمای بزرگ منطقه خود بود از شاگردان شیخ محمد کاظم خراسانی صاحب کفایه آخوند بود.

وی افزود: پدر آیت الله گنبدی در زهد، تقوا و قناعت و خودسازی بسیار مورد توجه خواص بود تا جایی که آیت الله حاج حسین آقای قمی پس از دوره تبعید خود در زمان رضا شاه زمانی که از نجف به ایران آمد به گنبد رفته بود و پدر آیت الله گنبدی را ملاقات کرده بودند.

آیت الله موسوی اصفهانی به ویژگی های شخصیتی آیت الله گنبدی(ره) اشاره کرد و گفت: در این سال ها که با ایشان آشنا شده ایم عمده مسائل مهمی که از ایشان سراغ داریم مسائل تقوا و ساده زیستی و ولایتمداری ایشان است.

وی تصریح کرد: این استاد اخلاق در کنار مسجد عاشورا شهر ملایر، داخل خانه ای بسیار ساده زندگی می کرد و وضع زندگی او از حد معمول نیز ساده تر بود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان این که هر سه وعده نماز را در همان مسجد اقامه می کرد، ابراز داشت: در کنار توجه ایشان به زهد و تقوا باید به مسئله علمی آیت الله گنبدی نیز اشاره کنیم که در ادبیات دارای تبحر خاصی بودند.

وی ادامه داد: زمانی که مرحوم حاج آقای عرفان از منبری های بزرگوار به همدان آمدند و به منزل ایشان رفتند، سؤال جواب های خیلی دقیقی را از ایشان می پرسیدند و در آخر جلسه گفتند من تاسف می خورم که چه طور از این استاد آن طور که باید استفاده نمی شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حوزه های استان از ایشان به صورت مکرر برای برگزاری درس اخلاق دعوت می شد، یادآور شد: سبک زندگی و نوع رفتار و پوشش آیت الله گنبدی مسائلی بود که سبب شده بود تا طلاب استقبال خوبی از کلاس های ایشان به عمل بیاورند.

وی، آیت الله گنبدی را وفادار به مسائل انقلاب عنوان کرد و گفت: نه تنها به مسائل انقلاب وفادار بودند، بلکه بارها سفارش می کردند، تنها راه نجات مملکت پیروی از مقام معظم رهبری و در خط انقلاب و ولایتی بودن  است.

آیت الله موسوی اصفهانی خاطر نشان کرد: توجه بسیار زیاد آیت الله گنبدی به حضور و شرکت در نماز جمعه یکی دیگر از مباحثی است که طلاب باید از آن درس بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دیدن آیت الله گنبدی انسان را به یاد خداوند می انداخت، بیان داشت: سخن ایشان مفید و سازنده بود و سراسر زندگی و سیره آیت الله گنبدی انسان را به یاد اخرت و بی اعتنایی به دنیا می انداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha