پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
0

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: شناسایی اساتید اخلاق بومی نیز از دیگر ملزومات ما بوده و از مدارس سراسر کشور درخواست شده که اساتید اخلاق بومی را به ما معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی عصر امروز در اجلاس مدیران استانی و ستاد مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: یکی از آسیب هایی که در بین طلاب وجود دارد، افت انگیزه در ابتدای سال دوم بوده و در سطوح عالی نیز بحران هویت از چالش های طلاب است؛ برای این مسئله برنامه هایی برای افزایش انگیزه طلاب با حضور کارشناسان متخصص انجام می شود.

وی افزود: در زمینه طلاق کارگاه های لازم برای آموزش طلاب برگزار می شود و مباحث اختصاصی برعهده شورای مدارس نهاده شده و تنظیم آن بر عهده شورای تهذیب می باشد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: طرح میثاق ۲ بهترین سنجش مدیران مدارس در تربیت طلاب بوده و در نماز، قرائت قرآن و آداب و انگیزه این سنجش ها صورت می گیرد و در برخی از استان ها در این زمینه ورود کافی نشده و برای ارزیابی مدیران مدارس باید در سراسر کشور طرح میثاق ۲ اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی یادآور شد: شناسایی اساتید اخلاق بومی نیز از دیگر ملزومات ما بوده و از مدارس سراسر کشور درخواست شده که اساتید اخلاق بومی را به ما معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر استانی یک یا دو پایگاه اخلاقی باید ایجاد شود و لازم است خانواده ها با طلاب همراه شوند؛ چراکه یکی از دلایل افت درس طلاب همراه بودن خانواده هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha