جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه طلاب قروه و کامیاران با حضور حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در اربعین حسینی نیز موکب های بسیاری از سوی شیعیان و اهل تسنن راه اندازی شد که ۱۴ موکب در سطح استان و چهار موکب در کربلا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در جلسه طلاب و فضلای قروه و کامیاران که عصر امروز در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در خطبه غدیر وجود دارد، اشاره به موضوع ظهور حضرت ولی عصر (عج) است که نشان از اهمیت این مسئله است.  

وی ابراز داشت: امروز در شرایط غیرعادی قرار داشته و جبهه حق، قدرت مناسبی یافته است که باید به این فکر بیفتیم که هرکدام از ما چه نقشی داشته و چه عملی باید انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان ساخت: با آغاز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۱، امام راحل سخنرانی هایی داشته و «مبارزه با طاغوت»، «تشکیل حکومت اسلامی» و «سپردن این پرچم به دست صاحب اصلی آن» را سه هدف این انقلاب عنوان کردند.  

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از جمله مباحثی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده، خودسازی، جامعه پردازی و تشکیل تمدن اسلامی است که رهبر انقلاب آن را از مقدمات ظهور می دانند و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان داشت: امروز انقلاب اسلامی در سراسر جهان تأثیر خود را گذاشته و دیگر همانند قبل نیست که استکبار و آمریکا بتوانند تسلط بر کشور ما داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز دیگر تحریم های آمریکا نیز کارساز نیست و به شدت به خود آمریکا ضربه زده است که یکی از نمونه های آن سقوط ارزش دلار در سطح جهان است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: امروز مشکلات اقتصادی از مشکلات اصلی این کشور است و با روی کارآمدن ترامپ نیز این مشکلات سرعت بیشتری گرفته است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امروز بسیاری از کشورها با پول های ملی خود تبادل مالی دارند و دلار را کنار گذاشته اند که ضربه سنگینی برای آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: یکی از وظایفی که در آخرالزمان بر دوش ماست، این است که علم از قم به جهان منعکس شود و ما باید به این موضوع بیندیشیم که چه کرده ایم و چه کارهایی انجام داده ایم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت استان کردستان اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه امسال در محرم و صفر برنامه های مناسبی در سطح استان و در میان شیعه و اهل سنت برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: در اربعین حسینی نیز موکب های بسیاری از سوی شیعیان و اهل تسنن راه اندازی شد که ۱۴ موکب در سطح استان و چهار موکب در کربلا بوده است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: وحدت میان شیعه و اهل سنت از برنامه هایی است که در سطح استان پیگیر آن بوده و خوشبختانه نتیجه مناسبی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان ساخت: امروز حوزه های علمیه برادران و خواهران در سطح استان فعالیت مناسبی داشته و خواهران طلبه بسیاری در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: امروز زمینه برای حضور طلاب و فضلا در میان اهل سنت فراوان است و خواهان حضور شما عزیزان در سطح استان هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان داشت: امروز استقبال مناسبی از روحانیون شیعه در سطح استان شده و شاهد این موضوع در شهرهای گوناگون استان بوده ایم.

گفتنی است در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه به سوالات طلاب و فضلای قروه و کامیاران پاسخ داد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین هوشیاری، نماینده طلاب و فضلای قروه و کامیاران به ایراد سخن پرداخت و گفت: طلاب و فضلا باید در کنار تحصیل، فعالیت های پژوهشی نیز داشته و سطح سه یا چهار خود را نیز به اتمام برسانند.

وی ابراز داشت: امروز در سطح استان نیازمند حضور طلاب و فضلا هستیم و شما عزیزان باید با تحصیل مناسب و دست پر در منطقه حضور پیدا کنند.

نماینده طلاب قروه و کامیاران خاطرنشان ساخت: یکی از مباحثی که باید به آن توجه داشته باشیم، مسئله نظم است که باید در ما نهادینه شده تا در ادامه زندگی نیز سرلوحه فعالیت های ما قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha