پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 870856
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) مشهد

حوزه/ سومین شعبه موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع)، در مشهد مقدس رسما افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) که از سال ۱۳۸۹ کار خود را تحت نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی، در موضوع شناخت و نقد وهابیت و گروه های تکفیری آغاز کرده بود، پس از ایجاد شعبه در اهواز و شیراز، سومین شعبه خود را در مشهد افتتاح کرد.
در این مراسم که با حضور علما و طلاب مشهد مقدس برگزار شد، پیام کتبی حضرت آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام کوثری، رئیس شعب دارالاعلام قرائت شد و حجج اسلام موسوی فر، نماینده معظم له در دفتر مشهد و حجت الاسلام توحیدی از اساتید حوزه به ایراد سخن پرداختند. حجت الاسلام محیطی، مدیر شعبه مشهد نیز گزارشی از فعالیت شعب موسسه دارالاعلام ارائه کرد.

حجت الاسلام توحیدی، استاد و محقق حوزه مذاهب اسلامی در این مراسم به بیان ضرورت شناخت جریان وهابیت و نقد مبانی فکری و شبهات آنان پرداخت و به سهم بسزای حضرت آیت الله مکارم شیرازی در نقد روشمند مبانی فکری وهابیت و نشان دادن پیوند این شجره خبیثه با استعمار دارند، اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: وهابیت از تمام توان خود برای شبهه پراکنی علیه مکتب حقه شیعه استفاده می کند و با نشر آثار مکتوب و دیجیتال به مقابله با اسلام برخاسته است و بسیاری از عقاید شیعه و سنی را مورد تعرض قرار می دهد.
حجت الاسلام توحیدی افزود: غفلت از رشد تفکر وهابیت آثار زیانباری را متوجه جهان اسلام می سازد و مقابله علمی با این پدیده شوم در این زمان بسیار ضروری است.

حجت الاسلام مرتضی محیطی، مدیر شعبه مشهد این موسسه نیز در این مراسم، پژوهش محور بودن موسسه دارالاعلام را از نقاط قوت آن دانست که پرورش بیش از ۱۰۰ طلبه فاضل و متخصص در این زمینه از نتایج این رویکرد آموزشی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مهم موسسه دارالاعلام، تفکیک و تفاوت قائل بودن بین اهل سنت و تفکر وهابیت است.

حجت الاسلام محیطی یادآور شد: مؤسسه دار الاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) شعبه مشهد یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه خراسان محسوب می شود که با همکاری بسیار خوب مسئولان مرکز مدیریت و شورای عالی این حوزه پس از گزینش تعداد محدودی از طلاب استان خراسان رضوی از ابتدای سال تحصیلی جاری فعالیت خود را آغاز نموده است.

گفتنی است، طلاب محصل در این مؤسسه سطح ۲ و۳ حوزه را طی کرده و به تدوین پایان نامه سطح سه می پردازند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha