شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زلزله

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان از آمادگی طلاب و روحانیون کردستانی برای امدادرسانی به زلزله زدگان  استان آذربایجان شرقی خبر داد.

 حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به زلزله بامداد امروز در استان آذربایجان شرقی و تسلیت به خانواده های معزا و آسیب دیده در این حادثه، اظهار داشت: متاسفانه بار دیگر مانند سالهای گذشته اینبار بلای طبیعی زلزله استان آذربایجان شرقی را به لرزه درآورد و براساس آخرین اخبار خسارت جانی و مالی در پی داشته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: در پی انتشار این خبر حوزویان و طلاب مدارس علمیه کردستان به همراه مردم این استان آمادگی خود را برای هرگونه امدادرسانی به آسیب دیدگان این حادثه طبیعی اعلام نموده اند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه در زلزله چند سال پیش کرمانشاه نیز طلاب کردستانی حضوری جهادی و خودجوش داشتند، عنوان کرد: طلاب، روحانیون و مردم استان کردستان در چنین شرایطی همیشه امتحان خود یعنی نوع دوستی و وطن پرستی خویش را به تمام کشور نشان داده اند و اکنون نیز حوزویان و مردم این خطه آماده هرگونه کمک به مردم آسیب دیده استان همسایه؛ آذربایجان شرقی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: امداد و یاری رساندن به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی کاری انسانی، اسلامی و طبیعی است و بی شک روزی نیز ما نیازمند هم وطنان خواهیم بود.

براساس این گزارش، بامداد امروز راس ساعت 2 و 17 دقیقه زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر با عمق 2 کیلومتر استان آذربایجان شرقی را به لرزه درآورد که تاکنون پیکر 4 هموطن در بین خرابه های زلزله کشف شده است و نیز خسارت مالی زیادی در بخش هایی از این استان را در اثر این حادثه طبیعی شاهدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha