جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد حسین هاشمی

حوزه/ رئیس هیئت مدیره خانه سینمای مستند قم گفت: سریال ها و مستندهای تاریخی می بایست قبل از هر چیز دارای پشتوانه و پایه پژوهشی قوی ای باشند.

سید محمد حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گرچه از منظر برخی فیلمسازان و سریال سازان، بخشی از سناریوی آثار تاریخی آمیخته با تخیل است اما این مساله نباید باعث شود که استناد و اعتبار این قبیل آثار از میان برود و لذا انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و مطالعات کافی در این باره یک ضرورت به شمار می رود.

وی افزود: این مساله آن قدر مهم است که گاه یک فیلمنامه نویس، ماه ها و بلکه سال ها بر روی یک سری مباحث تاریخی مطالعه و تحقیق می کند و سپس اقدام به نوشتن فیلمنامه می کند تا در تولید آن اثر به لحاظ تاریخی، گاف یا اشتباهی رخ ندهد.

این مستندساز همچنین گفت: علاوه بر بحث فیلمنامه، خود تهیه کننده و کارگردان نیز باید اشرافیت مناسبی نسبت به سوژه و موضوع داشته باشند و به نظر بنده، خیلی خوب و پسندیده است که حتی قبل از ساخت هر فیلم و سریال تاریخی، یک فیلم مستند درباره آن تولید شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعدادهای خوبی که میان جوانان مستندساز کشور وجود دارد، ابراز داشت: شبکه مستند باید تنوع در گونه های مختلف مستندسازی را مورد توجه قرار دهد و به این وسیله از جوانان مستعد کشور در زمینه مستندسازی استفاده کند و حال آن که به نظر می رسد که در حال حاضر تنوع در شبکه مستند چندان رعایت نشده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
    0 0
    این نکته بدیهیه