جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله اراکی در همایش مجتهد شهید در قم

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تنها راه نجات کشور از این پیچ تاریخی تبعیت از رهبری و گام نهادن در مسیر ولایت است، چرا که امروز تمام جهان کفر در برابر اسلام و انقلاب اسلامی صف آرایی کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (۱۷ آبان ماه ۹۸) نماز جمعه قم اظهار کرد: دشمن امروز از وحدت و انسجام اسلامی هراس دارد و باید سعی کنیم این وحدت و همدلی را تقویت کنیم و بر اشتراکات تأکید داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی باید حول محور محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شکیل بگیرد، افزود: وحدت اسلامی به معنای برادری اسلامی بوده و وحدت در جامعه اسلامی به معنای عزت، قدرت، شکوه، عزت و بی‌نیازی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ فرهنگی، اقتصادی و نظامی به دنبال ایجاد تفرقه در عالم اسلام هستند گفت: دشمنان اسلامی با وجود توطئه هایی که داشته اند سبب شده اند که جامعه اسلامی در مسیر یک دل شدن حرکت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید نسبت به ولایت پیمان یاری و پیروی داشته باشند، گفت: اینکه شاهد عقب ماندگی جوامع اسلامی پس از پیامبر(ص) هستیم از نتایج کفران نعمت ولایت است.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه تمام نعمت های الهی به واسطه نعمت ولایت معنا می یابد گفت: در وحدت اسلامی ما به معنایی والاتر از وحدت در منافع یا مسائل نظامی می‌اندیشیم. همه موفقیت ها و پیروزی های جبهه اسلام تنها در لوای وحدت و همدلی امت اسلام میسّر خواهد شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha