سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی از نمایندگان مجلس خواست به جای تبلیغات زود هنگام، برای رونق تولید و حل مشکلات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به مسئله معاد، اظهار داشت: روز قیامت عده‌ای با چهره‌ای خندان و عده‌ای به صورت گریان محشور خواهند شد و این به دلیل اعمال آن‌هاست؛ کسانی که در دنیا اهل ترس و اطاعت از خدای متعال بودند خندان و خوشحال و کسانی که در دنیا اهل معصیت بودند لرزان و ترسان به عرصات محشر خواهند آمد.

وی در خطبه دوم به مسئله زلزله آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود:مسئولین باید تمام توان خود را برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان‌شرقی بکار گرفته و مشکلات به وجود آمده را سریعا حل کنند.

امام جمعه ارومیه در ادامه انتظار فرج را مهم‌ترین وظیفه شیعیان در دوران غیبت دانست و تصریح کرد: بنیاد مهدویت که مهم‌ترین وظبفه آن نشر معارف مهدوی و آشنایی مردم با امام زمان (عج) است، در استان کار خود را آغاز کرده است و لازم است مؤمنین در این راستا با بنیاد همکاری کنند.

وی با اشاره به هفته وحدت خاطر نشان کرد: وحدت مهم‌ترین سفارش قرآن و اهل بیت(ع) به مسلمانان است و هر کس بخواهد در جهت تفرقه قدم برداشته و به هر قیمتی بخواهد وحدت مسلمین را به هم بزند باید از جامعه ترد شود و تفرقه مورد نفرت قرآن و اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، تکثیر نسل را یک حرکت جهادی در کشور دانست و گفت: با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ذهنیت مردم را به سمت جلوگیری از تکثیر نسل که مهم‌ترین اهداف استعمار است، سوق دادند و پویایی یک مملکت به وجود جوانان آن کشور است و استعمار این را نمی‌خواهد و لازم است که مسئولین و مردم در جهت تکثیر نسل که یک کار جهادی است قدم بردارند و زمینه را برای ان کار فراهم سازند.

وی در ادامه به بیانیات رهبر انقلاب در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و بیان داشت: اصل وجود مبارزه با استکبار جهانی مهم‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این چهل سال هم هر چه در توان داشت برای مقابله با استکبار به کار بسته است و امروز استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با چهره خشن و درندگی خود رو به افول است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، ممانعت از مذاکره با آمریکا را دارای منطق قوی دانست و اضافه کرد: آمریکا به دنبال این است که کشور را به دوران قبل از انقلاب برگرداند و مردم را ذلیل کند، اما ملت و رهبری این اجازه را نخواهند داد و کسانی که فکر مذاکره با آمریکا را در سر می‌پرورانند اشتباه می‌کنند و چنین آدم‌هایی، ساده لوح هستند.

وی در ادامه رونق تولید و مقابله با واردات کالاهای مشابه داخلی را مهم‌ترین مطالبه رهبری دانست و گفت: عده‌ای که از ورود کالا به کشور سود می‌برند، واردات را انجام می‌دهند و مسئولین ضمن مقابله با ورود کالاهای مشابه داخلی، باید در مسیر رونق تولید که مهم‌ترین خواسته رهبری است، قدم بردارند.

خطیب نماز جمعه ارومیه در پایان با توصیه به نمایندگان مجلس و مسئولین استانی گفت: کمتر استانی به اندازه آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت بالا است و نمایندگان مجلس به جای تبلیغات زود هنگام، با همکاری مسئولین استانی از ظرفیت استان در برای حل مشکلات مردم استفاده کرده و مطالبات رهبری در مورد رونق تولید را عملی کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha